فنر تحت فشار وسیله ای است که آب را تحت فشار برای اهداف مختلف ذخیره می کند. معمولاً با پمپ آبی مرتبط است که آب را از چشمه یا چاه شهری می گیرد. چشمه های تحت فشار جزء ضروری هر چاه یا سیستم آب شهری هستند.

یک منبع آب تحت فشار می تواند کارایی و قابلیت اطمینان منبع آب شما را بهبود بخشد و هزینه انرژی شما را کاهش دهد. با انتخاب نوع و اندازه مخزن مناسب برای نیازهای خود، می توانید از آب تمیز و پایدار در خانه یا محل کار خود لذت ببرید.



اندام تناسلی منشاء تحت فشار هستند

فنر تحت فشار چندین مزیت دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

منبع فشار فرکانس سیکل پمپ را کاهش می دهد که می تواند عمر پمپ را افزایش داده و در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

. یک تنظیم کننده فشار، فشار آب را در سیستم لوله کشی ثابت نگه می دارد که می تواند عملکرد شیرها، دوش ها و لوازم خانگی را بهبود بخشد.



. در صورت قطع برق یا خرابی پمپ آب پشتیبان را تامین می کند.

منبع فشار از دو بخش اصلی تشکیل شده است: پوسته فولادی و لوله منبع فشار. یک پوسته فولادی پشتیبانی و حفاظت ساختاری را فراهم می کند، در حالی که یک لوله تغذیه تحت فشار آب را در داخل نگه می دارد. لوله تغذیه تحت فشار از قبل با هوا شارژ می شود، که یک پد فشار ایجاد می کند که با باز شدن شیر آب، آب را به بیرون هل می دهد. مقدار هوا در خط تغذیه فشار، محدوده فشار عملیاتی مخزن را تعیین می کند.



انواع چاه های فشرده

انواع مختلفی از منابع چاپی بر اساس اندازه، شکل و طرح وجود دارد. برخی از انواع رایج عبارتند از:

منبع تحت فشار دیافراگم

فنرهای فشار دیافراگمی دارای دیافراگم انعطاف پذیری هستند که محفظه هوا و آب را از هم جدا می کند. دیافراگم می تواند با سطح آب منقبض شود، اما در صورت حرکت نمی تواند حرکت کند

.


منبع فشار مثانه

منبع این فشار یک حباب دینامیکی است که می تواند به شکل نشتی یا پارگی تغییر کند. مثانه معمولاً از لاستیک وینیل یا بوتیل ساخته می شود که می تواند در برابر فشار و دمای بالا مقاومت کند.



منبع فشار ترکیبی

این مخازن دارای پوسته فایبرگلاس هستند که سبک تر و مقاوم تر از فولاد است. لوله تامین فشار معمولا از پلی پروپیلن یا پلی اتیلن ساخته می شود که در برابر مواد شیمیایی و باکتری نیز مقاوم است.

اندازه مخزن فشار به نیاز آب و ظرفیت پمپ بستگی دارد. یک قانون کلی این است که مخزنی داشته باشید که بتواند حداقل 10 درصد دبی پمپ را در دقیقه ذخیره کند. به عنوان مثال، اگر پمپ شما می تواند 20 گالن در دقیقه (gpm) ارسال کند، باید مخزنی داشته باشید که حداقل 2 گالن آب را در خود جای دهد. با این حال، عوامل دیگری مانند تنظیمات سوئیچ فشار، الگوی لوله کشی آب و الگوی مصرف آب می توانند بر اندازه بهینه مخزن تأثیر بگذارند.

لوله با فشار خوب

از دهه 1970، اکثر سیستم های آب خصوصی از مخازن تحت فشار مثانه استفاده می کردند. خط عرضه تحت فشار کیسه ای است که معمولاً از لاستیک بوتیل انعطاف پذیر یا پلی وینیل کلرید ساخته می شود. آب در لوله تغذیه تحت فشار است اما با هوای مخزن تماس ندارد. دریچه هوا فشاری را فراهم می کند که آب را نگه می دارد و با پر شدن آن در فضای هوای مخزن منبسط می شود.



تشخیص پارگی لوله تحت فشار

اگر درپوش را از دریچه هوای بالای مخزن آب بردارید و پین را به مرکز شیر فشار دهید، معمولاً هوا خارج می شود. پین سوپاپ را پایین نیاورید وگرنه جریان هوا را از دست خواهید داد. اما اگر آب از این دریچه خارج شود، لوله منبع فشار ترک خورده، ترک خورده یا نشتی دارد و نیاز به تعمیر دارد.

یکی دیگر از علائم ترکیدن خط آب تحت فشار این است که اگر هوا از خط آب نشت می کند، می تواند ناشی از ترکیدن مثانه در مخزن آب باشد. بار هوای مخزن به لوله کشی ساختمان منتقل می شود. این محصول نیز با استفاده از تجهیزات اینوت تولید شده است.

سومین علامت منبع فشار ترکیدگی این است که اگر مخزن آب پر یا تقریباً پر باشد و آب از مخزن تخلیه نشود، منبع فشار ترکیدگی می تواند در پایین مسدود شود. از خروج آب از مخزن جلوگیری می کند. نتیجه فشار ناکافی آب در ساختمان و احتمالاً عدم امکان تخلیه آب از خود مخزن آب است.



تعمیر لوله فنر تحت فشار

این یک تعمیر رضایت بخش لوله چشمی تحت فشار نیست. معمولاً لوله اولیه تحت فشار هوای محبوس می ترکد و هنگامی که آب وارد بقیه مخزن فولادی می شود، لوله اولیه تحت فشار فرو می ریزد. پمپ های آب اغلب قادر به پمپاژ آب بیشتر به مخزن آب نیستند.

حتی اگر این اتفاق بیفتد، لوله منبع فشار در حال فروپاشی می چسبد و آب بندی می شود، بنابراین مقدار آب پمپ شده قبل از شروع مجدد پمپ زیاد خواهد بود. به همین دلیل، نصب لوله منبع فشار معمولاً ایده خوبی نیست.


لوله منبع فشار فرو ریخته را تعمیر یا خارج کنید

همانطور که در بالا اشاره کردیم، ممکن است مثانه ترکیده به خروجی آب بچسبد و از خروج آب از مخزن آب جلوگیری کند. نتیجه یک چرخه پمپ آب کوتاه خواهد بود. در هر صورت تعمیر مخزن آب باعث کاهش حجم زهکشی می شود و احتمال زنگ زدگی این مخزن آب نامناسب نیز وجود دارد.

لوله منبع فشار جایگزین معمولاً اندازه و شکل سفارشی دارد تا طراحی مخزن آب خاصی را در نظر بگیرد. با این حال، ممکن است بخواهید با چندین تامین کننده لوله های منبع فشار تماس بگیرید. انتخاب لوله تامین فشار مناسب شما را از مشکلات بعدی نجات می دهد.


ادامه پست:https://www.asianews.ir/fa/newsagency/14410/%D9%85%D9%86%D8%A8%D8%B9-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1