3 خطا وحشتناک برای دوری از وقتی شما (انجام دهید) توسعه کسب و کار

اما در فضای امروز کسب و کار جهانی و نیز در فضای رکود حاکم بر اقتصاد ایران، تغییر استراتژی و ژله ای بودن و منعطف بودن آن نیز خودش یک استراتژی راهگشا می تواند باشد. دیگر استراتژی موثر در فضای جدید، ژله ای بودن و انتخاب مسیر منعطف است؛ یعنی سناریو نویسی برای آینده با تاکید بر تغییر و تنوع و همچنین انطباق با تغییرات بیرونی. اصطلاح توسعه محصولات جدید، هم در مورد محصولاتی که بهطور کلی در دنیا جدید هستند و هم در مورد اعمال حداقل بهبود و تغییر در محصولات موجود به کار میرود. کاری که برای مثال نوکیا انجام داده است و بعد از ۵۵ سال فعالیت در صنعت چوب، ۳۵ سال فعالیت در صنعت فایبر گلاس، یکمرتبه وارد فعالیت مخابراتی و تولید گوشی موبایل می شود و می تواند برند اول موبایل دنیا شود و در زمانی که در این عرصه نیز برندهای جایگزین از آن موفقتر می شوند، در عرصه مخابراتی و دکل های مخابراتی به کسب درآمد می پردازد. در این بخش کالا و یا خدماتی را که قصد تولید آن را دارید شرح داده میشود .با دیدگاهی وسیع جواب این سوال داده میشود که میخواهید صاحب چه کسب و کاري شوید و به کجا برسید؟

زمانی که یک کارآفرین در صدد تدوین استراتژی توسعه محصول کسب و کار است نیازمند باز تعریف فعالیتها و تصمیمات خود است که بتواند از مرحله تولید ایده تا ورود محصول به بازار را در بر گیرد. پروژههایی برای سازمان تعریف شده بودند که در ظاهر باید مشکلات سازمان را حل میکردند و یا از فرصتها به نفع سازمان استفاده میکردند ولی در عمل با در نظر نگرفتن الزامات تمامی ذینفعان و یا عدم توجه به راه حلهای موجود دیگر نتوانستد به اهداف خود برسند. علاوه بر آن مدیرعامل مستقل میتواند نقش مؤثرتری در راهبری مناسب شرکتها و در نظر گرفتن منافع سهامداران و سایر ذینفعان داشته باشد. گروه ذینفعان اولیه که تأثیر مستقیم و بیشتری را از سازمان میگیرند، میتوانند شامل مشتریان، کارکنان، مدیران و … پس از واگذار کردن سهام آرمانی در بورس وی تصمیم گرفت فعالیت ها و محصولات خود را توسعه دهد و زنجیره ای از برندها را زیر اسم خود ایجاد کند. در این نظریه نقش استراتژیک هیئتمدیره در حاکمیت شرکتی بیشتر معطوف به فراهم کردن اطلاعات استراتژیک جدید است تا اینکه به فرایند تصمیمگیری در شرکت کمک کند.

مشاور کسی است که در تدوین استراتژیها بیشتر درصد مشارکت را دارد. حاکمیت شرکتی یک سازمان برای سرمایه گذاران مهم است، زیرا این امر جهت و یکپارچگی شرکت را نشان میدهد. بسیاری از افرادی که طرح کسب و کار را می خوانند (بانکداران، سرمایه گذاران و …) دوست دارند که خلاصه ای از آنچه در پیش رو دارند و شامل قسمت های مهم طرح باشد، ببینند. در این قسمت قبل از تهیه و تدوین طرح کسب و کار به بررسی و مطالعه اجمالی عناصر اساسی سازنده کسب و کار در حوزه های سه گانه محیط، بازار و فناوری می پردازیم. فاسیو (2007) در تحقیقی بر روی سه مزیت حاصل از روابط سیاسی شامل دسترسی آسانتر به منابع اعتبار، تخفیفات مالیاتی و قدرت بازار تمرکز کرد. ایده یابی برای یک کسب و کار می تواند از منابع مختلفی به دست آید. زمانی که ایده مورد نظر تولید شد و تحلیل های لازم انجام پذیرفت. بنابراین بهترین کار این است که با بررسی تهدیدات موجود از جمله رقبا، وضعیت اقتصادی (بخصوص متناسب با سطح درآمد مشتریان هدف)، توانمندی های داخلی مجموعه در زمینه تولید، ظرفیت و کیفیت تولید محصول،…

ریحانه وحیدیان از چهارده سال پیش، در مجموعه شهرداری تهران شروع به کار کرده و به عنوان کارمند رسمی، سمتهای کارشناسی تا مدیریتی را تجربه کرده. نقاط قوت خود که توانسته مجموعه را به این رشد برساند چه مواردی هستند با توجه به آنها و در نظر گرفتن نقاط ضعف موجود به ایجاد فرصت مناسب برای رشد و توسعه محصول بپردازد با در نظر گرفتن تهدیدات موجود. بخصوص زمانی که یک کسب و کار فکر رشد و توسعه را در سر بپروراند. استراتژی های توسعه کسب و کار : این یک واقعیت است که تولید کالا یا خدمت جدید ابتدا از ایده شروع می شود. استراتژی فعالیت در زمینه تولید محصول چیست؟ در این فصل بر اساس اطلاعات حاصل از فصلهای گذشته به ویژه فصل پنجم شاخصهای مهم و اثرگذار در طرح استخراج شده و ارزیابی طرح بر اساس این موارد انجام میگیرد. طرح کسبوکار از برنامهریزیهای مهم برای هر استارتاپی است.

مدل تعالی سازمانی