لایه برداری یک نوع فرآیند اضافی در فرآیند پاکسازی صورت است. در این مرحله سلول های مرده و ناخالصی های عمیق به طور کامل حذف می شوند. برای تحقیقات اولیه و حرفه ای می توانید از بوته های تولید شده در منزل یا انواع موجود در بازار طبق مراحل زیر استفاده کنید:


قسمتی از اسکراب را با اپلیکاتور بردارید و آن را در نواحی مختلف صورت خود بمالید.

اسکراب را با انگشتان خود به تمام قسمت های پوست ماساژ دهید.

این را به مدت 1 تا 2 دقیقه نگه دارید و سپس صورت خود را بشویید.

توجه داشته باشید که در صورت احساس سوزش، التهاب یا بثورات پوستی، بلافاصله صورت خود را بشویید و فرآیند لایه برداری را متوقف کنید. علاوه بر این فرآیند ماساژ پاکسازی را بیش از 2 دقیقه ادامه ندهید این کار باعث تحریک و التهاب پوست می شود.


شکر و روغن زیتون را مخلوط کنید

اگر به دنبال ترکیبی ارگانیک و مغذی به عنوان اسکراب لایه بردار هستید، ترکیب روغن زیتون و شکر انتخاب مناسبی برای شماست. شکر نوعی لایه بردار طبیعی است که با کشیدن آن بر روی سطح پوست، لایه برداری ملایم و موثری را ایجاد می کند. روغن زیتون به کار رفته در این اسکراب اثر لایه برداری شکر را کاهش می دهد و به عنوان یک ترکیب مغذی نقش مهمی در تامین نیازهای تغذیه ای سلول های پوست ایفا می کند. دکتر فاطمه حبشی


شکر و روغن زیتون را پوست بگیرید

برای ایجاد این لایه بردار طبیعی می توانید از دستور زیر استفاده کنید:

ابتدا یک کاسه کوچک و تمیز انتخاب کنید و یک قاشق چایخوری شکر قهوه ای داخل آن بریزید. سپس چند قطره روغن زیتون ارگانیک خالص (غیر خوراکی) اضافه کنید و کمی هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. حالا مخلوط به دست آمده را روی پوست بمالید و حدود 1 تا 2 دقیقه خوب ماساژ دهید. در نهایت پوست را بشویید و با دستمال نرم یا حوله خشک کنید.


ماسک صورت

پس از اتمام مرحله لایه برداری، تمام ناخالصی ها و سبوم اضافی در منافذ پاک می شود و پوست شما شفاف، نرم و براق به نظر می رسد. اکنون زمان آن است که مواد مغذی مورد نیاز صورت خود را تامین کنید و سلول های پوست را تغذیه کنید. بهترین راه حل استفاده از ماسک های زیاد است، آنها سرعت پوست شما را بهبود می بخشند و به سفت شدن منافذ و کاهش اندازه آنها کمک می کنند.


این ماسک ها به صورت خانگی و آماده موجود می باشد و بنا به سلیقه و نیاز شما قابل استفاده می باشد.

برای آشنایی با مراحل اولیه استفاده از ماسک، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:


قبل از هر کاری به یاد داشته باشید که دستورالعمل استفاده از ماسک های خانگی و آماده تفاوتی با یکدیگر ندارند.

بسیاری از افراد از دست و انگشتان خود برای برداشتن ماسک و زدن آن به صورت استفاده می کنند. اگرچه این کار بسیار ساده و بی ضرر به نظر می رسد. اما می تواند عامل اصلی انتقال آلاینده ها و باکتری ها باشد و عوارضی مانند تاول های زیر پوستی و چرک ایجاد کند. بهترین گزینه برای استفاده از ماسک، استفاده از خودکار یا ماسک مخصوص است.

با استفاده از ابزارهای معرفی شده، بخشی از ماسک را بردارید و آن را روی تمام پوست خود بمالید.


توجه داشته باشید که این ماسک نباید روی پوست حساس اطراف لب و چشم استفاده شود. زیرا این نواحی از صورت بسیار حساس هستند و ممکن است تحریک شوند.

حالا طبق دستور ماسک مورد نظر 15 تا 30 دقیقه آن را روی پوست بگذارید و سپس بشویید.


ماسک جو و شیر

ماسک بلغور جو دوسر ترکیبی بسیار مغذی و تقویت کننده است و یکی از محبوب ترین ماسک های خانگی به حساب می آید. فرمول غنی این ماسک هر آنچه که برای تقویت و تغذیه پوست خود نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد. جو به کوچک کردن منافذ پوست و تقویت سد محافظ پوست شما کمک می کند. شیر موجود در این ماسک حاوی مقداری چربی طبیعی است و از دست رفتن رطوبت و چربی پوست را در طی فرآیند پاکسازی جبران می کند.


ماسک جو و شیر

علاوه بر این وجود پودر بادام پروتئین و مواد معدنی سلول های پوست را تامین می کند و در تامین نیازهای تغذیه ای آن ها نقش دارد.

ابتدا یک قاشق غذاخوری جو دو سر و یک قاشق چایخوری پودر بادام (دو عدد بادام متوسط ​​خام) را در مخلوط کن بریزید و کاملا آسیاب کنید. حالا پودر به دست آمده را داخل ظرف تمیزی بریزید و با یک تا دو قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. این مخلوط را خوب مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید. اکنون می توانید با کمک اپلیکاتور مخصوص ماسک را روی صورت خود بمالید و حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید. در نهایت پوست را بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید. اموزش فیشیال تخصصی فاطمه حبشی