ذخیره و سازماندهی اسناد و تصاویر همیشه مشکل بوده است. با پیشرفت فناوری و ظهور ابزارهای اسکن، کاربران به راحتی توانسته اند اسناد مورد نیاز خود را به صورت دیجیتالی در رایانه خود ذخیره کرده و بسته بندی و ذخیره سازی آنها را حذف کنند. اما با ظهور اپلیکیشن های اسکنر موبایل، کاربران در مورد نحوه ایجاد نسخه دیجیتالی این اسناد و نحوه انتخاب بهترین گزینه دچار سردرگمی می شوند.

در این مقاله سعی شده است علاوه بر ارائه بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون، آنها را با اسکنرهای نرم افزاری و اسکنر اسناد یا اسکنر مقایسه کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا نگاه کردن به تصاویر و اسناد خوب است یا خیر. بر روی کاغذ. با دراز کشیدن و با استفاده از اسکنر یا برنامه های جستجوی موبایل؟ پس تا آخر با ما باشید.


10 برنامه اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون

نرم افزار اسکنر موبایل امروزه توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. زیرا می توانند به راحتی و در مدت زمان کوتاهی از مدارک خود یک کپی دیجیتال با فرمت مورد نیاز تهیه و در کامپیوتر ذخیره کنند. تنوع این برنامه ها بسیار زیاد است. اکثر آنها باید خریداری شوند و برخی از آنها کیفیت مطلوب را ارائه نمی دهند. در اینجا 10 نمونه از بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون در سال 2023 آورده شده است:

اسکنر CamScanner

یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل موجود برای سیستم عامل های موبایل CamScanner است. این برنامه به شما امکان می دهد رسیدها، یادداشت ها، کارت های ویزیت و سایر اسناد، از جمله بحث های تخته سفید را اسکن کنید. CamScanner از OCR برای استخراج متن از اسکن ها استفاده می کند. این برنامه همچنین دارای ویژگی‌های برش هوشمند و بهبود خودکار برای تمیز کردن متن و تصاویر برای ظاهر واضح‌تر است.

ویژگی های بیشتر برنامه شامل گزینه اشتراک گذاری از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی به صورت PDF، Word، JPEG یا TXT است. دارای ویرایش پیشرفته حاشیه نویسی، محافظت از رمز عبور، همگام سازی بین پلتفرم و جستجوی کلمات کلیدی است. همچنین مجموعه ای از ابزارهای یکپارچه مانند تبدیل PDF به Word، تبدیل PDF به Excel، اسکنر کد QR و غیره را ارائه می دهد.



اسکنر iScanner سلولی

با برنامه اسکنر موبایل iScanner، می توانید به راحتی اسناد را به فرمت txt، pdf یا jpg تبدیل کنید. این برنامه آسان برای استفاده به عنوان یک دستیار دیجیتال تمام وقت شناخته می شود زیرا کار اداری را بسیار آسان می کند. هنگامی که به یک فایل PDF تبدیل می کنید، می توانید آن را ویرایش کنید یا یک امضای دیجیتال به سند اضافه کنید تا صحت آن را تأیید کنید. یکی از محبوب ترین کارهایی که اپلیکیشن اسکنر انجام می دهد، توانایی شمارش اشیا با استفاده از دوربین است. بله، شما به راحتی می توانید اعداد داخل جعبه را بشمارید و در وقت شما صرفه جویی می کند.

به‌علاوه، می‌توانید شناسه‌های کلید را مشخص کرده و با استفاده از رمز عبور یا احراز هویت چهره، آن‌ها را قفل کنید تا از سوء استفاده جلوگیری کنید. برنامه اسکنر iScanner به شما این امکان را می دهد که متن را از تصویر دلخواه خود استخراج کرده و با استفاده از صفحه آن را کپی کنید. همچنین می توانید با بررسی آزمون ها و تحقیق در وب، مسائل ریاضی و سایر مسائل را حل کنید.

نقطه ضعف برنامه اسکنر موبایل iScanner این است که برای استفاده محدود رایگان است، فقط به شما امکان می دهد تعداد دفعات مشخصی را 24/7 اسکن کنید، برای استفاده نامحدود باید خرید کنید.



اسکنر موبایل لنز مایکروسافت آفیس

Microsoft Office Lens، این برنامه اسکنر موبایل دارای ویژگی های مفیدی است که به شما کمک می کند یک کپی دیجیتالی از اسناد فیزیکی خود ایجاد کنید. ویژگی OCR این برنامه به شما این امکان را می دهد که به راحتی تصاویر و اسناد اسکن شده خود را جستجو و سازماندهی کنید. رسیدهای کوچک، کارت ویزیت، یادداشت ها و حتی تخته های سفید به راحتی توسط این برنامه اسکن می شوند.

پنجره های بهره وری، قابلیت های ویرایش و تطبیق رنگ، میزان نوردهی و حاشیه نویسی از دیگر ویژگی های Microsoft Office Lens هستند. با این برنامه می توانید اسناد و تصاویر خود را در One Note و One Drive و در فرمت های مختلف مانند Word، Excel، PowerPoint یا PDF ذخیره کنید. البته بهتر است بدانید که امکان ذخیره مستقیم آنها در گالری نیز وجود دارد و در واقع می توانید اسناد اسکن شده خود را در بیش از یک فرمت و در مکان های مختلف داشته باشید.

در برخی موارد کیفیت پایین اسناد اسکن شده در این برنامه نسبت به سایر برنامه ها و همچنین مشکلات اشتراک گذاری فایل از معایب این برنامه توسط کاربران آن تلقی شده است.



اسکنر موبایل Adobe Scan

Adobe Scanner یکی از بهترین اسکنرهای موبایل برای اندروید محسوب می شود. رابط کاربری ساده و کاربردی یکی از دلایل اصلی محبوبیت این برنامه است. کافی است دوربین گوشی را به سمت فرم یادداشت و هر سندی که می خواهید به صورت دیجیتال کپی کنید، بگیرید تا فایل شما به صورت خودکار شناسایی و اسکن شود.

عملکردهایی مانند برش، چرخش و تصحیح رنگ، مرتب‌سازی و ویرایش و جستجوی صفحه به همراه فناوری OCR به تهیه فایل‌های با کیفیت کمک می‌کنند. امکان اشتراک گذاری فایل ها از طریق ایمیل و فضای ابری توسط برنامه اسکن Adobe ارائه شده است.

بسیاری از قابلیت ها و عملکردهای دیگر مانند ترکیب فایل ها، تبدیل پی دی اف به ورد و پاورپوینت، حفاظت از رمز عبور، امضای الکترونیکی روی فایل ها و حدود 20 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری نیز در این برنامه موجود است. اما این امکانات در صورت خرید نسخه پریمیوم در اختیار شما قرار می گیرد و این مشکل را می توان یکی از بزرگترین معایب این برنامه دانست.



Genius اسکنر موبایل را اسکن می کند

Genius Scan یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون است که تشخیص اسناد به صورت خودکار و سریع انجام می‌شود و همین موضوع استفاده از آن را برای کاربران آسان می‌کند. این برنامه دارای ویژگی اسکن انبوه است و اگر نیاز به اسکن اسناد طولانی با صفحات زیاد دارید برای شما مناسب است.

برش خودکار و دقیق، صفحه نمایش هوشمند برای نمای پرسپکتیو، بهبود تصویر، ایمیل و رسانه های اجتماعی و سازماندهی اسناد از جمله ویژگی های فوق العاده مفید این برنامه است. همچنین می توانید اسنادی مانند توانایی حذف سایه ها، اعمال فیلترها، اسکن دسته ای و ایجاد فایل های PDF چند صفحه ای را ویرایش کنید.

از معایب این برنامه می توان به کیفیت پایین اسناد PDF در مقایسه با سایر اسکنرهای PDF و ادغام پولی با سرویس های ابری مانند Dropbox و Google Drive اشاره کرد.



اسکنر موبایل SwiftScan

برای اسکنرهای اسناد با کد QR داخلی و اسکنر بارکد، SwiftScan یک برنامه اسکنر موبایل عالی است. مانند سایر برنامه‌های فهرست‌شده در اینجا، می‌توانید تقریباً هر چیزی از اسناد گرفته تا یادداشت‌ها و تخته‌های سفید و کارت‌های ویزیت را اسکن کنید. اسکن های خود را به صورت JPG یا PDF ذخیره کنید و با ویژگی OCR جستجو کنید.

SwiftScan به شما امکان می دهد اسناد چند صفحه ای را اسکن کنید، عناصر را ویرایش و حاشیه نویسی کنید و تصاویر را با رنگ ها و فیلترها بهبود بخشید. می توانید به انواع سرویس های ابری از جمله iCloud Drive، Dropbox، Google Drive و Box و همچنین Evernote، Slack و Todoist متصل شوید.

نسخه پریمیوم شامل اسکن نامحدود، امضای الکترونیکی، حذف واترمارک، آپلود خودکار، آپلود چند صفحه، OCR و موارد دیگر است.



اسکنر موبایل پرو

Scanner Pro برای کاربران iOS یک اسکنر اسناد موبایل استثنایی با امکانات کامل است که به شما امکان می دهد موارد را با iPhone یا iPad خود اسکن کنید، سپس ایمیل، صادرات، ذخیره یا ارسال تصاویر را به Dropbox، Google Drive، OneNote، iCloud Drive و سایر WebDAV کنید. خدمات ذخیره سازی آنلاین فعال شده است.

این برنامه از پردازش تصویر پیشرفته برای تصحیح خودکار استفاده می کند، مهر و امضاهای رنگی را به بیش از 25 زبان با استفاده از OCR ارائه می دهد و به شما امکان چاپ یا فکس فایل ها را می دهد.

می‌توانید از همگام‌سازی iCloud برای دسترسی به موارد در همه دستگاه‌های اپل خود، افزودن حفاظت رمز عبور به فایل‌های PDF، ویرایش، ذخیره و لغو تغییرات در صورت نیاز استفاده کنید و به راحتی فایل‌های اسکن شده را به اشتراک بگذارید. این برنامه دارای آپلود خودکار در سرویس های ذخیره سازی ابری متصل است و استفاده از آن آسان است.

Scanner Pro خریدهای درون برنامه ای را برای دسترسی به ویژگی های اضافی مانند توانایی حذف واترمارک ارائه می دهد. جستجوی تمام متن را انجام دهید. و محافظت از رمز عبور را فعال کنید.



اسکنر موبایل اسکنر کوچک

برنامه اسکنر Tiny را می توان به عنوان یک اسکنر قابل حمل قابل اعتماد در نظر گرفت که اکثر ویژگی های استاندارد را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در واقع، شما یک جعبه ابزار استاندارد برای ویرایش بدون هیچ هزینه ای دریافت می کنید. از کوچکترین اسناد مانند رسید گرفته تا اسناد و تصاویر بزرگ را می توان با استفاده از این برنامه اسکن کرد.

این برنامه قابلیت ذخیره اسناد در فضای ابری را دارد و علاوه بر آن به شما این امکان را می دهد که فایل های مورد نیاز خود را به صورت مستقیم در عرض چند دقیقه چاپ کنید. تشخیص خودکار لبه ها، ایجاد تصاویر صاف، تنظیم کنتراست و اندازه و محافظت از فایل ها با نام و رمز عبور از مهم ترین ویژگی های Tiny Scanner است.

پشتیبانی نرم افزاری برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته تر برای تبلیغات و خریدهای درون برنامه ای را می توان از معایب Tiny Scanner در نظر گرفت.


اسکنر موبایل اسکنر شفاف

برنامه Clear scanner برای اسکن در تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید و iOS طراحی شده است. در واقع با نصب این برنامه می توانید با استفاده از تلفن همراه خود اسناد کاغذی را به فرمت PDF و JPEG به نسخه دیجیتال تبدیل کنید. به لطف سرعت پردازش بالا، این برنامه برای کاربرانی مناسب است که همیشه نیاز به اسکن دارند و سوال زمان برای آنها بسیار مهم است.

امکان اسکن چندین صفحه، سازماندهی اسناد، ادغام و اشتراک گذاری در One Drive، Google Drive و Dropbox و اتصال به فضای ذخیره سازی ابری از مهم ترین ویژگی های سیستم اسکن هوشمند است. با استفاده از این برنامه می توانید نتایج را دوباره روی کاغذ قرار دهید و اسکن ها را ویرایش کنید یا پس از ذخیره از طریق چاپ ابری تغییرات لازم را اعمال کنید.

بزرگترین ایراد این برنامه تبلیغاتی است که در حین فرآیند اسکن باعث آزار کاربران می شود.



اسکنر موبایل Evernote Scannable

شاید بهترین نرم افزار اسکن برای سیستم عامل های آیفون و آی او اس Evernote Scannable باشد. این برنامه با رابط کاربری ساده بسیار محبوب در بین طرفداران آیفون است و کپی های دیجیتال را بسیار سریع، کارآمد و هوشمندانه به اشتراک می گذارد. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه فناوری تحلیل متن است که با اتصال به لینکدین اطلاعات کارت ویزیت را گرفته و به مخاطبین شما تبدیل می کند.


بزرگترین ایراد این برنامه عدم فوکوس دستی و ترکیب صفحه نمایش و تصاویر است.

مزایای منحصر به فرد اسکن دسکتاپ

تا اینجا ما در مورد بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون صحبت کرده ایم. با توجه به تقاضای روزافزون کاربران برای کپی های دیجیتالی از تصاویر و اسناد خود، ظهور چنین برنامه هایی می تواند کمک بزرگی به آنها کند. زیرا همیشه در دسترس هستند و کیفیت مطلوب را ارائه می دهند. علیرغم تمام مزایا و ویژگی‌های برنامه‌های اسکنر موبایل، یادآوری این نکته مهم است که تصاویر اسکن‌شده توسط اسکنرهای مسطح اغلب از کیفیت بهتری نسبت به تصاویر به‌دست‌آمده از برنامه‌های اسکنر موبایل برخوردار هستند.



در زیر دلایلی که این نام را توجیه می کند را فهرست کرده ایم:

نور بد

در طول اسکن، دوربین شما تحت تأثیر انعکاس نور در لنز قرار می گیرد. نور محیط، سوسو زدن بیش از حد، نقاط داغ در کادر، انعکاس عکس‌ها و سایه‌های مجلات همگی مشکلاتی هستند که باعث می‌شوند هنگام عکس‌برداری، نور ناسازگار و غیرقابل پیش‌بینی ایجاد شود. این مشکل کیفیت نهایی نسخه دیجیتال را از برنامه اسکن موبایل کاهش می دهد. در عین حال، بسیاری از اجزاء مانند آینه ها، موتورها، لنزها، حسگرها و چراغ ها با هم در اسکنر کار می کنند تا تصاویر با کیفیت و وضوح بالا را به کامپیوتر ارسال کنند.


تمرکز اشتباه

وقتی از دوربین گوشی برای اسکن استفاده می کنیم، وقتی سعی می کنیم کادربندی بهتری داشته باشیم و به تصویر نزدیکتر شویم، تصویر از فوکوس خارج می شود. اما در اسکنر این عمل به صورت خودکار و کاملاً هوشمند انجام می شود و نتایج بهتری نیز پیدا می کند.



زاویه اشتباه

دوربین تلفن به ندرت در زوایای قائمه، از بالا به پایین قرار می گیرد: حتی اگر عکس شما کاملاً صاف و در زوایای قائم با اسکنر باشد.



برش نامتعادل

اگر از یک برنامه موبایل برای اسکن استفاده می کنید، تصویر خود را به هر طریق ممکن اسکن کنید تا تصویر نهایی حذف شود. اما اسکنر تخت به طور خودکار اندازه هر تصویر را از کوچکترین تصاویر مانند کارت ویزیت گرفته تا تصاویر بزرگ تشخیص می دهد و نیازی به انجام اصلاحات نهایی را از بین می برد.


چه چیزی در جوهر وجود دارد؟

کیفیت سند اسکن شده عامل بسیار مهمی است که برتری آن نسبت به نسخه های دیجیتالی به دست آمده با استفاده از اسکنر تخت ثابت شده است. اگر عکس اسکن شده توسط دوربین و عکس دریافتی از اسکنر را بزرگ کنید، تفاوت کیفیت و وضوح را درک خواهید کرد. واحد وضوح تصویر در اسکنرها DPI (نقطه در اینچ) است که به معنی تعداد نقاط در اینچ است. این نقاط کوچکترین نقاط تصویر هستند که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد کیفیت تصویر بالاتر می رود.



تفاوت در اسکن اسناد با اسکنرهای موبایل و برنامه های اسکنر اسناد

بایگانی و سازماندهی اسناد کاغذی در مقیاس بزرگ مانند تجارت و در مقیاس کوچک مانند پرونده های شخصی همیشه یک مشکل بوده است. به همین دلیل، روز به روز بر اهمیت تهیه نسخه دیجیتال اسناد کاغذی افزوده می شود. می توانید اسناد دیجیتالی را از فایل هایی مانند عکس ها با استفاده از یک برنامه اسکنر موبایل ایجاد کنید. اما خروجی اسکنر اسناد همیشه بهتر از برنامه ها بود.

تمام مزایای تهیه اسکن با استفاده از اسکنرهای تخت در مورد اسکنرهای اسناد نیز صدق می کند. با این حال سعی کرده ایم تفاوت نسخه دیجیتال اسکنر آفیس و نرم افزار اسکنر موبایل را به صورت کوچک تری تحلیل کنیم. نتایج این بررسی نکات زیر است:



اهمیت امنیت در اسکن اسناد

همه نرم افزارهای ضبط تلفن محافظت لازم را برای اسناد مهم و ارزشمند شما فراهم نمی کنند. در اکثر برنامه ها، برای استفاده از رمز عبور، کاربر باید یک برنامه پولی خریداری کند. در همین حال، اسکنر اسناد به شما این امکان را می دهد که اسناد مهم خود را در رایانه یا در فضای ابری با امنیت کامل ذخیره کنید. مدیریت و کپی اسناد با اسکنر اسناد آسان است.


کیفیت اسناد اسکن شده توسط اسکنر اسناد

Document Scanner گزینه های اسکن با کیفیت بالا را ارائه می دهد. در واقع این اسکنر به دلیل فناوری و کنترل نور، وضوح و کیفیت بهتری نسبت به نسخه موبایل اسکن شده به کاربران ارائه می دهد.



بهره وری بیشتر از اسکنر اسناد

اسکنرهای اسناد می توانند حجم زیادی از اسناد را بدون اتلاف وقت یا کاهش کیفیت اسکن کنند. در واقع می توان این روش را موثرتر و بهتر از استفاده از برنامه اسکنر تلفن همراه دانست. می توانید چندین سند را در سینی تغذیه خودکار اسکنر بارگذاری کنید و دستور اسکن را صادر کنید. تا زم

انی که اسکن کامل نشده است نیازی به حضور ندارید.


اسکنر هنوز بهتر از برنامه های اسکنر موبایل است.

با توجه به مزایای اسکنرهایی که تاکنون ذکر شد، به نظر می رسد بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل نیز نمی توانند جایگزین یک اسکنر خوب باشند. کیفیت ارائه شده توسط این برنامه به طور قابل توجهی پایین تر از اسکنرهای تخت و اسناد است که می توان آن را به فناوری پیاده سازی شده در اسکنر نسبت داد. بنابراین اگر کیفیت، سرعت، بهره وری و ایمنی عکس ها و اسناد برای شما مهم است، توصیه می شود برای تهیه نسخه های دیجیتال از اسکنر استفاده کنید.


آخرین کلمه

داشتن یک اسکنر رومیزی می تواند اطمینان و راحتی بیشتری را نسبت به بهترین برنامه های اسکن موبایل برای هر کاربری به ارمغان بیاورد. خرید یک اسکنر ارزان و با کیفیت بسیاری از نیازهای شما را برطرف کرده و امنیت مورد نیاز را برای شما فراهم می کند. با مراجعه به صفحه فروشگاه آوای فرهنگ می توانید با کیفیت ترین و به صرفه ترین عکس های این فروشگاه را ببینید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

ماخذ: https://avafarhang.com/best-mobile-scanner-app/