برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود توصیه می شود از افراد متخصص، مهارت و تجربه در این زمینه کمک بگیرید. مشاوران تحصیلی می توانند به دانش آموزان در دستیابی به نتایج مطلوب کمک کنند. مشاوران آزمون وظیفه کاهش استرس، برنامه ریزی دقیق و صحیح درسی و غیره را بر عهده دارند تا به پیشرفت تحصیلی دانش آموز کمک کرده و دانش آموز را با موفقیت و رضایت کامل در آزمون بگذراند. در ادامه به شرح وظایف مشاور کنکور می پردازیم.



مشاور تحصیلی برای کنکور

مشاوره تحصیلی CONCOR برنامه ریزی، یادگیری نحوه تعیین اهداف است. نحوه شرکت در امتحانات می تواند به دانش آموزان در بسیاری از مسائل مانند مدیریت استرس کمک کند. مهم ترین قسمت کنکوری ها این است که به خوبی یاد بگیرند که چگونه استرس را مدیریت کنند و با مسائل روحی و روانی کنار بیایند. در این مرحله بسیاری از دانش آموزان امید خود را از دست می دهند. افسردگی و انگیزه برای مطالعه؛ خستگی روحی و روانی؛ شکست کلاس؛ مشکلات شخصی؛ ممکن است با مسائلی مانند استرس و اضطراب امتحان یا مشکلات خانوادگی دست و پنجه نرم کنید. یک مشاور باید بتواند این مشکلات را به راحتی حل کند و به داوطلب کمک کند.



وظایف یک مشاور کنکور

استاد راهنما باید تمام موضوعات گروه های آزمایشی و همچنین مواد آزمون، ضرایب هر موضوع و نکات مهم برای هر موضوع را بداند. سپس باید به شما یاد دهد که چگونه هر درس را مطالعه کنید، چگونه آنها را مطالعه کنید. به عنوان مثال، سبک یادگیری دروس اعداد به طور طبیعی با دروس طوطی متفاوت است. همچنین یکی از مسئولیت های مربی کنکور، زمانی است که باید برای دروس صرف کند.

یکی دیگر از کارهای مشاور کنکور حرفه ای این است که به دانش آموزان خود یاد دهد که چگونه دروس را برنامه ریزی کنند، زمان حرفه ای را تعیین کنند، کتاب ها را مطالعه و مرور کنند و شروع به مطالعه دروس کنند. نحوه یادگیری شما بسیار مهم است. داوطلبان همچنین باید در مورد روحیه، توانایی ها، علایق و زمینه های مورد علاقه خود با مشاور صحبت کنند. زمان مطالعه داوطلبان کنکور باید کمتر از 8 ساعت باشد و سپس به تدریج افزایش یابد.

یکی دیگر از وظایفی که بر دوش مشاوران تحصیلی کنکور می افتد منابع آزمون، کتب مطالب مطالعه، نحوه پاسخگویی به سوالات و پاسخگویی به موضوعات مختلف، آموزش نحوه و زمان تست زنی در آزمون می باشد. او همچنین باید در مورد حل مسئله، مدیریت زمان، نحوه تمرکز در طول امتحان، نحوه پاسخ دادن به سوالات و غیره صحبت کند. یک مشاور تحصیلی خوب باید بهترین منابع آزمون را برای هر موضوع توصیه کند.

یکی از وظایف دیگر مشاور کنکور، همراهی داوطلب و بررسی پیشرفت وی است. پس از برنامه ریزی درسی، ارائه مطالب امتحانی، پیگیری تهیه کتب و بروشورهای داوطلب از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. آنچه در ادامه می آید این است که دانش آموزان به طور منظم مورد ارزیابی قرار می گیرند و پیشرفت آنها سنجیده می شود.

یکی از وظایف مشاور کنکور شناخت مهارت ها و محدودیت های داوطلبان با مشاوره دادن به آنها و هدایت آنها به سطح مناسب تحصیلی و دانشگاهی با شناسایی صحیح استعدادها و مهارت های دانش آموزی است.

مشاور تحصیلی باید برای حل مسائل تحصیلی، خانوادگی، روانی و ایجاد ثبات عاطفی برای افراد، با خانواده دانش آموز تماس بگیرد. مشاوران باید خانواده داوطلب را متقاعد کنند که شرایط را برای داوطلب راحت کنند.


ویژگی های مشاوران تحصیلی CONCORE

مشاور پذیرش باید یکی از بهترین کاندیداهای پذیرش برای چندین سال باشد. یا باید سوابق تحصیلی مرتبط با رشته خود داشته باشید. مشاوره و روانشناسی این فرد می تواند مشاور تحصیلی خوبی برای متقاضیان باشد زیرا در تمامی آزمون های ورودی موفق می شود.

بهتر است مشاور جوان و پر انرژی باشد تا بتواند پیگیر باشد. اگر فرد جوان باشد، بهتر می تواند حال و هوای داوطلب را درک کند. او همچنین باید به خوبی به صحبت های داوطلب گوش دهد و بتواند بهترین راه حل را ارائه دهد.

ویژگی دیگری که یک مشاور پذیرش باید داشته باشد صبر و تحمل در کار با داوطلبان است.

مشاور کنکور باید با مسائل و مشکلات مطالعه و آمادگی برای کنکور آشنا باشد.

یکی از ویژگی های مشاوران کنکور این است که اطلاعات زیادی در مورد کنکور، روش تست، مطالعه متن، جمع بندی، مرور متن، یادگیری نکات مبهم و دشوار و ... دارند. تجربه قابل توجهی در این زمینه و در این زمینه وجود دارد. .

طراحان سوالات هر ساله سوالات تخیلی بیشتری را طراحی می کنند، مشاوران کنکور باید اطلاعات کافی در مورد انواع آزمون ها، کتب درسی و کلاس های تقویتی و ... داشته باشند و برای هر متقاضی برنامه های مربوطه را تهیه کنند که می توانید تهیه کنید.


وظایف کلی یک داوطلب مشاور آزمون

بررسی وضعیت تحصیلی هر داوطلب

ایجاد انگیزه، امید و اطمینان در نامزدها

توانایی ها، نقاط ضعف و قوت هر نامزد را بشناسید

آموزش تست ها و مدیریت زمان در کنکور

کمک به داوطلبان در شناسایی استعدادها، مهارت ها و انتخاب رشته هایی که به بهترین وجه با شخصیت هر فرد مطابقت دارد

کمک به داوطلب در برنامه ریزی برنامه درسی با توجه به ویژگی های هر فرد

اگر مشکل عاطفی یا ذهنی در داوطلبی وجود داشته باشد که در تحصیل او تأثیر بگذارد، مشاور کنکور باید بتواند آن را حل کند.

او درس خواندن، یادداشت برداری، جمع بندی و پاسخگویی به سوالات و تمرینات تشریحی را آموزش می دهد

راه حل هایی برای موفقیت در آزمون های ورودی دانشگاه ارائه دهید که ممکن است شامل آزمون های آزمایشی و شبیه سازی شده باشد.

مشاوره و ارائه راهکارهای عملی برای جلوگیری از افت تحصیلی

راهنمایی والدین و برقراری ارتباط با آنها برای آمادگی خوب فرزندان

معرفی مطالب و کتابهای غیر درسی جهت تست با سطح هر دانش آموز

توصیه هایی برای افزایش هدف و اثربخشی داوطلبان ارائه دهید.

برای تقویت روحیه دانش آموزان برای برخی فعالیت های اضافی مانند سفرهای میدانی، سفرهای میدانی و ورزش وقت بگذارید

آموزش مهارت های کاهش استرس و مدیریت آن

به دانش آموزان کمک کنید برخی عادات بد مانند استفاده بیش از حد از تلفن و فضاهای مجازی را ترک کنند

کمک و راهنمایی دانش آموزان در تغذیه و خواب مناسب برای افزایش عملکرد مغز و حافظه


مطالعه مقاله کامل:https://pourdastmalchi.net/