سیستم مه پاش چگونه کار می کند؟

سیستم رطوبت ساز نازل کاربردهای زیادی دارد. نحوه کار این سیستم به این صورت است که با افت فشار ناگهانی باعث تبخیر آب می شود. اندازه تقریبی یک ذره آب در حدود 3 تا 20 میکرون است و به دلیل نور آن در هوا معلق می شود و رطوبت فضا را افزایش می دهد. ذرات آب را به طور یکنواخت در فضا پراکنده می کند و این آب گرما را به جو جذب و تبخیر می کند. به همین دلیل فضایی خنک با رطوبت مناسب ایجاد می کند. سیستم های آن به دسته های زیر تقسیم می شوند:

در خانه ساخته شده است

صنعتی

یک حرفه ای

Ise fogging eto

سیستم دیگری که بیشتر برای گلخانه ها استفاده می شود، سیستم نازل صنعتی است. تولید رطوبت و غبار در این سیستم با استفاده از یک پمپ فشار قوی برای تحت فشار قرار دادن محیط و یک سری نازل انجام می شود. با کمک یک پمپ فشار قوی، آب به مخزن آب مکیده شده و فشرده می شود. این آب به داخل شیلنگ مخصوص پمپ می شود. این فشار معمولاً در سیستم اسپرینکلر قابل تنظیم است. شیلنگ به نازل هایی متصل می شود که دارای سوراخ هایی به ضخامت 10-30 میکرون هستند. به دلیل فشار آب پشت نازل، آب از سوراخ های کوچک جریان یافته و با هوا مخلوط می شود و غبار ایجاد می کند. از این نوع سیستم در گلخانه های پرورش گل و گیاه، پارک ها و ... استفاده می شود.

به دلیل صدای کم و کیفیت ساخت بالا، این نوع نازل می تواند به ویژه در مکان های عمومی مانند پارک ها مورد توجه قرار گیرد. همچنین می توان آن را با سنسورها و ترموستات های مختلف برای کنترل رطوبت، زمان و دما پیکربندی کرد. البته راه اندازی این سیستم کمی دشوارتر از دو مورد قبلی است، اما آنقدرها هم پیچیده نیست و می توانید خودتان این کار را انجام دهید.


تجهیزات مه پاش گلخانه ای

گلخانه ها مکان هایی هستند که در هر فصل محیطی مناسب برای پرورش گل و گیاه ایجاد می کنند. گاهی اوقات ممکن است به گرما یا سرمای بیشتر یا حتی رطوبت بیشتری نیاز داشته باشند. بنابراین، دستگاه های مختلفی در این محیط ایزوله استفاده می شود تا به محصولات موجود اجازه دهند تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند. با توجه به نیاز شدید بشر به غذا، گلخانه ها روز به روز تجهیز و گسترش می یابد. هر گل و گیاه فصل خاصی را برای رشد و برداشت انتخاب می کند، اما گلخانه ها با ایجاد شرایط رشد برای هر گیاه، رشد و مراقبت از گیاهان را در تمام فصول آسان می کنند. گلخانه یکی از پرکاربردترین وسایل در شرایط گلخانه است.

در فصولی مانند تابستان، دمای هوا افزایش می یابد و در محیط های کم رطوبت، رطوبت افزایش یافته و دمای محیط کاهش می یابد. به رشد بهتر گیاهان کمک می کند و باعث می شود گیاهان آب و هوای سرد در محیط های گرم میوه دهند. بسته به متراژ گلخانه می توان از سه نازل، پروانه و سیستم اولتراسونیک در این فضا استفاده کرد. البته مدل های نازل بیشتر برای گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا ارزان تر هستند و مصرف انرژی آنها نسبت به انواع اولتراسونیک مناسب تر است.

معمولاً روی سقف گلخانه قرار می گیرد و می توان از آن برای سمپاشی و غنی سازی گیاهان با مواد مغذی و کود استفاده کرد.

مراجعه به ادامه مطلب: https://abniro.com/misting-system-overall/