از سلاح های هسته ای ایران چه می دانید؟ آیا کشاورزی ایران خوب است؟ وضعیت ایمپلنت ایرانی در دنیا چگونه است؟ مزایا و معایب استفاده از ایران چیست؟ هزینه این نوع ایمپلنت چقدر است؟ آیا استفاده از محصولات ایرانی منصفانه است؟ انواع ایمپلنت های ایرانی کدامند؟ ما در آینده با ایمپلنت ایران زندگی خواهیم کرد.



ایمپلنت ایرانی چیست؟

همانند ایمپلنت سوئیسی، ایمپلنت ایرانی نیز یکی از انواع ایمپلنت هایی است که امروزه طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. استفاده و اثربخشی ایمپلنت های دندانی هر روز در حال گسترش است. شرکت های تولیدی زیادی در سراسر جهان وجود دارند که ایمپلنت های دندانی را تولید می کنند.

ایران را تحت تاثیر قرار دهد

طبق آمار منتشر شده از ایالات متحده، حدود 10 درصد از جمعیت جهان به ایمپلنت دندان نیاز دارند. به همین دلیل کشور ایران به تولید ایمپلنت ایرانی روی آورد.

کاربرد ایمپلنت چیست؟

تولید ایمپلنت های دندانی به ویژه ایمپلنت های ایرانی باعث کاهش تعداد بیماران نیازمند ایمپلنت دندان می شود و بازار صادرات نیز رونق می گیرد. ایمپلنت های دندانی جایگزینی بسیار خوب و موثر برای دندان های از دست رفته در هر کلینیک یا مطب دندانپزشکی هستند. بریج ها و دندان های مصنوعی باید بر اساس شرایط خاصی ساخته شوند و برای همه بیماران قابل استفاده نیستند. علاوه بر این، ایمپلنت دندانی بسیار شبیه به دندان طبیعی است و همین امر باعث شده است که کاشت آن نسبت به سایر روش های کاشت دندان مطلوب تر باشد.

ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه چرخه ساخت ایمپلنت، از سال ها پیش تحقیقات و تولید خود را آغاز کرد. در گذشته اکثر ایمپلنت هایی که در مطب های دندانپزشکی ایران دیده می شد در سوئیس و کره تولید می شد. البته نباید فراموش کرد که ایمپلنت آمریکایی نیز جزئی از این مجموعه محسوب می شد که با وجود محدودیت ها بر محبوبیت آن افزوده شد.


آشنایی با انواع ایمپلنت ایرانی

ایمپلنت های ایرانی معمولا به انواع ذکر شده در این قسمت تقسیم می شوند:

اولین شرکت تولیدی کشاورزی ایران (شرکت کیمیا کاشت اطبا)

در سال 1393 در استان کردستان، شرکت کیمیا کشت اطبا تحقیقات خود را در زمینه تولید و تولید ایمپلنت های دندانی ایرانی آغاز کرد. تقریباً دو سال طول کشید تا این شرکت تجهیزات خود را به پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا مجهز کند. یک تیم ویژه متشکل از گروه بزرگی از دندانپزشکان و مهندسان در کارخانه شروع به کار کردند. برای اینکه کار این شرکت به بهترین شکل ممکن آغاز شود و تولید ایمپلنت های ایرانی رونق بگیرد، اتاق ها و تجهیزات مختلفی در اختیار کارشناسان آزمایشگاه قرار گرفته است. البته برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ایمپلنت دندان بعد از کشیدن دندان را مطالعه کنید.

تقریباً پس از دو سال، این متخصصان موفق شدند بهترین و با کیفیت ترین ایمپلنت های ایرانی را به بازار عرضه کنند. این محصولات با سه سطح کیفی کیمیا 1، کیمیا 2 و کیمیا 3 روانه بازار تجهیزات دندانپزشکی شدند که برای ساخت ابعاد این قطعات مطابق با استانداردهای جهانی از دستگاه های CNC استفاده شد.



شرکت مهندسی تولیدی کوشا فن پارس

البته با مشاهده موفقیت محصولات یک شرکت، سایر شرکت ها رقابت را در نظر خواهند گرفت. البته باید در نظر داشت که با توجه به افزایش تعداد بنگاه ها و تولیدکنندگان، تولیدات داخلی افزایش یافت تا جایی که نیازی به واردات کالا نبود و بالعکس، بازارهای خارجی به سرعت توسعه یافتند. یکی از این شرکت ها، شرکت مهندسی تولید کوشا فن پارس است که با انعقاد قرارداد با گروه شرکت های استرومن قادر است از فناوری پیشرفته این شرکت برای تولید ایمپلنت های ایرانی استفاده کند.

کوشا فن پارس به عنوان بزرگترین تولید کننده تجهیزات دندانپزشکی محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به بازار عرضه می کند. در این شرکت نه تنها قطعات ایمپلنت ایرانی، بلکه پروتز، لمینت، روکش و مواد دندانی، رزین و محصولات دندانپزشکی (پرسلن یا زیرکونیا) با بالاترین کیفیت تولید می شود.



آیا ایمپلنت های ایرانی کیفیت خوبی دارند؟

ایمپلنت ها در سراسر دنیا در کشورهای مختلفی مانند آمریکا، ایتالیا، سوئیس، انگلستان، آلمان، کره، چین و ایران ساخته می شوند که به آنها ایمپلنت گارانتی می گویند و در این مورد انواع ایمپلنت های دنیا با هم رقابت می کنند. خیلی بالا

تاکنون رتبه اول کیفیت ایمپلنت های تولید شده در دنیا در اختیار انواع ایمپلنت های آمریکایی است و پس از آن کشورهای اروپایی مانند آلمان، انگلیس، ایتالیا و سوئیس رتبه دوم کیفیت ایمپلنت را به خود اختصاص داده اند. .


رتبه سوم نیز متعلق به ایمپلنت های آسیایی یعنی ایمپلنت های ساخت چین، کره و ایران است. متأسفانه ایمپلنت های ایرانی نیز پس از ایمپلنت های کره ای در رتبه سوم قرار دارند. با این وجود باید گفت که متأسفانه ایمپلنت های ایرانی رتبه بالایی در دنیا ندارند، اما امیدواریم با پیشرفت روزافزون هموطنان عزیز در تولید ایمپلنت ایرانی، جایگاه بهتری در دنیا به دست آید.

رتبه بندی نهایی ایمپلنت های ایرانی در جهان نشان می دهد که این ایمپلنت ها در مقایسه با انواع ایمپلنت های تولیدی کشورهای دیگر از کیفیت پایین و بی کیفیتی برخوردار هستند اما به دلیل قیمت پایین آن، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از این نوع ایمپلنت ها در کشور ما استفاده کنند. . .



مزایای ایمپلنت ایرانی چیست؟

اگر بخواهیم مزایای پیوند ایرانی را بگوییم بهتر است ابتدا آنها را با سایر پیوندهای کره ای که فواید بیشتری نشان می دهند مقایسه کنیم. به عنوان مثال، شامل کیمیا 1 با تجهیزات کره ای یکسان است، در حالی که قیمت نهایی نصف قیمت تجهیزات کره ای موجود در بازار است. بدنه شیمی 2 ایران بر اساس استانداردهای کشورهای اروپایی، سوئیس، آلمان و فرانسه است و با آنها رقابت می کند. خط سوم تولید به پیوند کیمیا 3 اختصاص دارد که از نظر کیفیت با پیوند آمریکایی رقابت می کند.

بنابراین بزرگترین مزایای کاشت لیزر علاوه بر بهبود توانایی جویدن و تکلم و همچنین شبیه بودن به دندان های طبیعی، به دلیل قیمت مناسب و تضمین مادام العمر است. شرکت کیمیا کاشت اطبا با گارانتی مادام العمر بر روی محصولات خود اثری ماندگار بر رقبای خود بر جای گذاشته است. به همین دلیل حتی شرکت های آمریکایی ضمانت مادام العمری برای قطعات ایمپلنت دندان ارائه نمی کنند. یکی دیگر از مزایای ایمپلنت های ایرانی، تنوع زیاد سایز از 8 میلی متر تا 14 میلی متر است.



معایب پیوند ایرانی چیست؟

ایمپلنت در جوامع غربی علاوه بر مزایایی که دارد معایبی نیز دارد که به شرح زیر است:

در مقایسه با کاشت خارجی از کیفیت پایین تری استفاده می شود

طول و مدت را کاهش دهید

ایجاد ظاهری غیر طبیعی تر از ایمپلنت های خارجی

بزرگترین ضعف


آیا استفاده از ایمپلنت ایرانی مناسب است؟

اگرچه ایمپلنت های ایرانی در مقایسه با سایر ایمپلنت های خارجی ظاهر غیر طبیعی تری ایجاد می کنند و مصنوعی بودن آن مشخص است، اما این نوع ایمپلنت برای افرادی که به ظاهر و دندان های خود اهمیت می دهند مناسب نیست.

به طور کلی طبق نظر پزشکان استفاده از ایمپلنت ایرانی فقط برای افرادی توصیه می شود که توانایی خرید بالاترین ایمپلنت خارجی را ندارند.

اما اگر افراد توانایی پرداخت هزینه های مورد نیاز را دارند، توصیه می شود از ایمپلنت های آلمانی و آمریکایی استفاده کنند، زیرا در این صورت می توانند برای مدت بسیار طولانی حتی تا پایان عمر از دندان های کاشته شده خود استفاده کنند اما نه لزوما. عمل مجدد، دندان نخواهند داشت.



هزینه ایمپلنت ایرانی چقدر است؟

در مورد هزینه ایمپلنت در سادات آباد باید اشاره کنیم که ایمپلنت های چینی و ایرانی جزو ارزان ترین ایمپلنت ها هستند. هزینه ایمپلنت ایرانی حدود 2 تا 3 میلیون تومان است، بنابراین اقساط نیز در این مرکز کاشت انجام می شود.

عوامل تعیین کننده قیمت نهال ایرانی:

عوامل تعیین کننده قیمت ایمپلنت در ایران عبارتند از:

ایمپلنت های برند ایرانی

تعداد دندان هایی که باید برای هر فرد کاشته شود

کیفیت ایمپلنت

استحکام و دوام ایمپلنت مورد نظر

استفاده یا عدم استفاده از بیمه درمانی و تکمیلی

استفاده یا عدم استفاده از کارت تخفیف پزشکی

حقوق دندانپزشک مربوطه

هزینه ای که توسط کلینیک دندانپزشکی دریافت می شود

نیاز به عمل های اضافی برای قرار دادن ایمپلنت یا عدم انجام این عمل ها



آخرین کلمه

در این مقاله با ایمپلنت های ایرانی آشنا می شوید. همچنین با کاربرد و مزایا و معایب آن آشنا شدید. اگر سوال یا نظری دارید در کامنت بفرستید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.

ادامه: https://realtimedentist.com/1400/02/بهترین-دندانپزشکان-در-تهران/