لابیاپلاستی نوعی جراحی برای کاهش اندازه لابیا مینور (چین های پوست اطراف مجرای ادرار و واژن) است.

پوست اضافی در اینجا به دلیل ورزش است. می تواند باعث ایجاد شرایط دردناک در حین فعالیت بدنی و رابطه جنسی شود. همچنین زنان برای زیبایی و اعتماد به نفس در حین رابطه جنسی لابیاپلاستی انجام می دهند.

افراد ممکن است سوالات مختلفی در مورد این برنامه زیبایی بپرسند و ما هر آنچه را که باید در مورد آن بدانید را ذکر خواهیم کرد.

در مورد لابیاپلاستی بیشتر بدانید

لابیاپلاستی یک عمل جراحی برای کاهش یا افزایش اندازه لابیا بسته به نیاز هر فرد است. این جراحی برای بهبود ظاهر لابیاها و کاهش مشکلات جسمانی در حین انجام فعالیت های روزانه انجام می شود.

لابیاها (لب های اطراف واژن) در اطراف دهانه واژن قرار دارند. لابیای خارجی لابیا بزرگ و قسمت عمده نوک آلت تناسلی نامیده می شود. این ناحیه دارای چین های بزرگی است که از اندام تناسلی خارجی شما محافظت می کند و پس از بلوغ توسط موهای ناحیه تناسلی پوشیده می شود.

لب‌ها یا چین‌های داخلی به لب‌های کوچک معروف هستند که لب‌های کوچک واژن هستند. این چین پوست از دهانه مجرای ادرار (بخشی که ادرار از بدن خارج می شود) و واژن محافظت می کند.

در طول این عمل، بسته به علت، جراح یکی از موارد زیر را انجام می دهد:

برای کاهش اندازه، مقداری از لب های بزرگ را کاملا جدا می کند.

فیلر یا چربی به لابیا تزریق می شود تا ناحیه بزرگ شود.

در صورت لزوم این بند را اصلاح خواهد کرد

دلایل نیاز به جراحی لابیاپلاستی چیست؟

سلامتی و عوامل فیزیکی

گاهی از این روش برای کاهش اندازه لابیا مینور استفاده می شود تا از لبه های لابیا بزرگ بیرون نیاید. اگر لابیای داخلی بیش از حد بزرگ باشد، پیچ خورده یا کشیده می شود و در نهایت باعث ایجاد ناراحتی در حین ورزش، فعالیت های روزانه و رابطه جنسی می شود.

همچنین استفاده از این پارچه اضافی نظافت و ضدعفونی را دشوار می کند و باعث تجمع باکتری ها می شود که در نهایت منجر به عفونت ادراری می شود.

دلایل زیبایی و جنسی

این روش گاهی اوقات توسط متخصصین زنان در کرج برای زیباتر و جوان تر به نظر رسیدن خانم ها توصیه می شود.

برای اصلاح عدم تقارن لب های داخلی و خارجی انجام می شود، در برخی از خانم ها یک طرف آن بلندتر یا شکل متفاوتی نسبت به طرف دیگر دارد.

این کار برای افزایش عزت نفس و رفع عیوب انجام می شود. برخی از افرادی که شلوار تنگ می پوشند می توانند ناحیه تناسلی را که از میان لباس بیرون زده است ببینند و ظاهری ناراحت کننده ایجاد کنند.

اگر بافت لب زیاد باشد، لباس تنگ نیز می تواند باعث ناراحتی شود.

همچنین برخی از افراد برای افزایش اعتماد به نفس خود نسبت به ظاهر اندام تناسلی خود این عمل زیبایی را انجام می دهند.

علت بزرگی لب ها چیست؟

دلایل زیادی در اندازه لب ها نقش دارند، از جمله:

سن؛ یائسگی یا سایر تغییرات هورمونی می تواند باعث نازک شدن و بزرگ شدن بافت لابیا شود و در چنین مواردی لابیا مینور از لابیا بزرگ بیرون زده است.

بارداری و زایمان

وزن شما تغییر می کند

ژنتیک

روند قبل از جراحی لابیاپلاستی چگونه است؟

ابتدا در مورد هدف این نوع جراحی زیبایی با جراح خود صحبت خواهید کرد. باید به پزشک خود اطلاع دهید که از نتایج چه انتظاری دارید. پزشک در مورد جزئیات جراحی و بریدگی ها با شما صحبت خواهد کرد. و آیا نتایج مورد انتظار شما جواب داد؟

پزشک آزمایشاتی مانند آزمایش خون، آزمایش ادرار و عکس برداری با اشعه ایکس را تجویز می کند. برای پوشش مناسب، زمان قطع خوردن و آشامیدن، زمان قطع موقت مصرف دارو و سایر موارد مهم را توضیح خواهیم داد.

روش های جراحی

هنگام پوشیدن لباس جراحی، علائم حیاتی شما از جمله دمای بدن، نبض، فشار خون، سطح اکسیژن و تعداد تنفس کنترل می شود.

می توان انفوزیون داخل وریدی داده و کاتتر ادراری را در مجرای ادرار قرار داد. لابیاها و پوست اطراف آن تمیز می شوند و با صلاحدید پزشک می توان جراحی را با بیهوشی موضعی یا عمومی انجام داد.

تغییراتی که باید روی لب های بزرگ و کوچک ایجاد شود تا ظاهر زیبایی و شرایط راحت برای بیمار ایجاد شود. پزشکان معمولاً جراحی را با استفاده از برش یا لیزر انجام می دهند.

لابیاپلاستی چگونه انجام می شود؟

اندازه لابیاها را می توان به دو روش کاهش داد (لابیا کوچک و لابیا بزرگ):

روش های کوچک کردن لابیا

روش ختنه برای لابیاپلاستی

در این روش، بافت اضافی از دو طرف لب برداشته می شود تا لب ها از نظر اندازه برابر و متناسب شوند.

تکنیک کره

با این روش از شر لب های V شکل خلاص شوید. در صورت لزوم بخشی از لابیا بزرگ به همین ترتیب برداشته می شود.

گاهی به صلاحدید پزشک به جای برش با چاقو، برش لیزری انجام می شود.

تکنیک بزرگنمایی

برای بزرگ کردن لابیا، جراح از لیپوساکشن برای تزریق مقدار کمی چربی از قسمت دیگری از بدن، مانند شکم یا ران، به لابیا بزرگ استفاده می کند. تزریق اسید هیالورونیک برای لابیا ماژور گزینه دیگری به جای تزریق چربی است.

تمامی روش های ذکر شده با نخ های قابل جذب ساخته می شوند و نیازی به بخیه ندارند. محل برش با باند جراحی پوشانده شده است. این روش یک روش سرپایی است و کمتر از دو ساعت طول می کشد.


بعد از عمل جراحی شکم

پس از جراحی، پزشک کاتتر ادراری را خارج می کند و پس از از بین رفتن بیهوشی، هوشیارتر می شوید. برخی از پزشکان نیز بدون نیاز به بیهوشی عمل جراحی را با بی حسی موضعی انجام می دهند. همچنین برای بررسی خونریزی معاینه می شوید و دستورالعمل هایی برای مراقبت های بعد از عمل به شما داده می شود.

خطرات و عوارض احتمالی لابیاپلاستی

احتمال عوارض ناشی از این عمل زیبایی بسیار نادر است، اگر در انتخاب پزشک دقت کافی داشته باشید این موارد را کاهش خواهید داد:

برداشتن بافت اضافی

مناسب است

یک زخم

عفونت

باز کردن زخم

جای زخم های باقی مانده

درد مداوم (دردی مرتبط با رابطه جنسی یا احساس این ناحیه در حین رابطه جنسی)

آیا بعد از لابیاپلاستی احساس درد می کنم؟

در واقع، مقداری تورم و درد وجود خواهد داشت. با این حال، معمولاً می توان با مصرف داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن آن را کنترل کرد.

اگر علائم با داروهای بدون نسخه بهبود نیافت، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. برای تسکین این علائم، داروهای خانگی مانند کمپرس سرد را در نظر بگیرید.

برای کاهش درد و تورم، کیسه یخ را به مدت 20 دقیقه روی ناحیه عمل شده قرار دهید و آن را به مدت 20 دقیقه از ناحیه جراحی خارج کنید. اکثر افرادی که تحت این روش قرار می گیرند، تنها چند روز پس از عمل درد یا حساسیت را گزارش می کنند.

در صورت لزوم، آنتی بیوتیک های خوراکی داده می شود یا آنتی بیوتیک های موضعی برای جلوگیری از عفونت روی زخم استفاده می شود. در دوران نقاهت، شلوار و لباس زیر بپوشید.

استفاده از لباس های تنگ می تواند باعث تحریک شود و از بهبود زخم جلوگیری کرده یا به تاخیر بیاندازد.

نتایج نهایی چه زمانی قابل مشاهده است؟

التهاب اولیه؛ درد و تغییر رنگ موقت در عرض چند هفته پس از جراحی کاهش می یابد و بیشتر تورم پس از شش هفته از بین می رود.

با این حال، روند بهبودی کامل می تواند چهار تا شش ماه طول بکشد و نتیجه نهایی لابیاپلاستی قابل مشاهده خواهد بود. معمولاً جای زخم بسیار کمی بعد از لابیاپلاستی قابل مشاهده است.

چگونه لابیای جراحی را بشوییم؟

زخم ها را فقط با آب گرم بشویید و از صابون استفاده نکنید. پس از ادرار کردن، ناحیه آسیب دیده را کاملاً بشویید یا خشک کنید.

به هیچ وجه ناحیه جراحی را مالش ندهید. در صورت لزوم پزشک دارو یا رژیم غذایی برای مبارزه با یبوست تجویز می کند تا زور نزنید و بخیه ها کشیده نشوند.

چه زمانی می توان فعالیت جنسی و فعالیت بدنی را از سر گرفت؟

پس از چند روز، می توانید به سر کار بروید یا فعالیت های سبک دیگری انجام دهید. اگر شغلی دارید که نیاز به افزایش وزن دارد، ممکن است مجبور شوید برای مدت طولانی در خانه بمانید. به مدت چهار تا شش هفته باید از موارد زیر اجتناب کنید. :

ورزش شدید انجام دهید

فعالیت های رایگان مانند دوچرخه سواری، دویدن و شنا

جنسیت

انجام فعالیت های روزانه قبل از بهبودی کامل به زخم ها فشار وارد می کند و جمجمه را پاره می کند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

باعث تورم یا درد بیش از حد می شود

افزایش خونریزی یا ظاهر شدن لخته خون

برای ترشح چرک یا ترشحات

درد شدید هنگام ادرار یا مدفوع

سپس

باز کردن عملیات


مراجعه به صفحه مقاله: https://payju.ir/content/لابیاپلاستی-شیراز-و-دکتر-جوانسازی-واژن-در-شیرا