مادربزرگ همیشه ما را در مورد بهداشت توصیه می کرد. جالب است بدانید که ایران جزو اولین کشورهای دنیاست که بهداشت فردی و محیط زیست را رعایت می کند، بنابراین نظافت در ذات ما ایرانی هاست. مشکل نظافت منزل سالمندان و موافقان آثار مثبت بسیاری بر روح و جان کل افراد می گذارد.

البته نظافت منزل فقط تمیز کردن سطوح و چیدمان یا خلاص شدن از شر چیزهای کثیف نیست!!! نظافت منزل معنای وسیع تری دارد. مفهوم دیگری که در بهداشت دخیل است، نظم و انضباط است. ابزار و تجهیزات نادرست، زمان بندی نادرست و غیره. این ممکن است یکی از بخش های تمیز کردن باشد. به هم ریختگی می تواند تاثیر زیادی بر زندگی داشته باشد. افکت های نه چندان زیبا!!!

پاکسازی دو بعد دارد. دو بعد که می تواند زندگی انسان را تغییر دهد. اولین بُعدی که با آن روبرو هستیم بعد فیزیکی است. جنبه فیزیکی پاکسازی به معنای اثرات پاکسازی بر بدن است که می تواند بدتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

اثرات فیزیولوژیکی زندگی در یک مکان تمیز

شما حتی در مورد گذشته فرانسه شنیده اید. این شهر زیبای پاریس زمانی وجود داشته است. اون اونقدرا خوشگل نبود شهری پوشیده از خاک و گل. از یک شهر کثیف، یک قتل عام مرگبار چهره شنیع خود را به جهانیان نشان داد. اون موقع پاریسی ها خیلی کثیف بودن و هیچ حس تمیزی نداشت!!! آنقدر از کثیفی آلوده بودند که ناصرالدین شاه قاجار در این باره داستان دارد.

«فرنگ عزیز» در لاراکنتو ناصرالدین شاه.

روزی ناصرالدین سیاح به اروپا سفر کرد و در کاخ ورسای اقامت گزید. ناصرالدین با یکی از یاران لویی فرانسوی در کاخ ورسای شام خورد. ناصرالدین سیاح پس از پایان غذا احساس نیاز به دستشویی کرد و به همراه یک خدمتکار به دستشویی رفت.

وارد حموم که شد یه کاسه بزرگ وسط اتاق دید که شبیه دستشویی ایرانی نبود!!! چون غرور سلطنتی ناصرالدین اجازه نمی داد از یک خدمتکار فرانسوی در مورد این سبک توالت بپرسد; از عقل خود استفاده کرد. شاه سعی کرد مشکل را با دستمالی که همیشه در جیب خود حمل می کرد، حل کند. دستمال را باز کرد و در آن ادرار کرد. شا سعی کرد دستمال را از پنجره به بیرون پرتاب کند، اما نتوانست هدف بگیرد و دستمال به سقف برخورد کرد و تمام محتویات آن ریخت.

شاه با اکراه نزد خادم رفت و پس از گفتن ماجرا از او خواست که اگر پول زیادی به دست آورد این داستان را در هیچ کجا بازگو نکن، اما خادم به ناصرالدین شاه گفت من دو برابر این مبلغ را به تو می دهم، بگو. سقف اندازه گیری شد!!! این داستان در بین فرانسوی ها بسیار معروف بود و به عنوان یک داستان شگفت انگیز شناخته می شد. اما به طور جدی، چرا فقط یک کاسه در وسط اتاق در کاخ ورسای وجود داشت؟

نبود سرویس بهداشتی در فرانسه و بیماری های مختلف

درست است. این آیتم آنقدر زیاد است که اگر می خواهید در پاریس قدم بزنید باید چتر باز کنید تا سرتان مدفوع نشود!!! علاوه بر این، یکی دیگر از ویژگی های شهر در آن روزها بویی است که تمایل به استشمام آن دارید.

این امر باعث بروز بیماری ها و مشکلات بسیاری شد. دفع مدفوع در جاده شرایط زندگی موجودات موزی مانند موش را در این شهر فراهم می کرد. موش ها از ادرار انسان تغذیه می کنند. این تغذیه باعث شد که موش ها به نوعی میکروب آلوده شوند. این میکروب با گاز گرفتن انسان به انسان منتقل می شد. گاز موش باعث طاعون در انسان شد.

وقتی طاعون شیوع پیدا کرد، فرانسوی ها به جای دفن اجساد در گورستان ها، به دلیل کثرت آنها، مرده ها را در شهرها و خیابان ها رها کردند. در نتیجه طاعون بیشتر در بین مردم شیوع پیدا کرد. جالب است بدانید طاعون در کشورهای اروپایی که امروزه به کشورهای متمدن معروف هستند، بیشتر از کشورهای آسیایی قربانی گرفت. به دلیل توصیه های اکید اسلام در مورد پاکیزگی، کشورهای اسلامی در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی از همه گیری بیماری ها بسیار کمتر آسیب دیده اند.

یکی از روزهای سیاه طاعون در پاریس بود که یک پزشک مسلمان به آنها در مورد پاکیزگی هشدار داد و گفت تا زمانی که شهر فاضلاب دارد شما را می کشد، اما چون مسلمان است نظریه او را نپذیرفت. شایان ذکر است که پس از تکرار این امر توسط یک محقق یهودی، ورق به کلی ورق خورد و مردم فرانسه به دستور دولت و رهبران خود مجبور شدند خود را تطهیر کنند و خود را از طاعون نجات دهند.

ناراحتی مضر تمیز نکردن

همانطور که می دانید نظافت در خانه و حتی در خیابان از بسیاری از بیماری های عفونی جلوگیری می کند. فرهنگ نظافت در بین ایرانیان و مسلمانان بسیار جا افتاده و مرسوم بود، بنابراین اگر به تاریخ پس از اسلام نگاه کنیم، بیماری های عفونی رایج بسیار کمتر از جهان قربانی مسلمانان و به ویژه ایرانیان شده است.

یکی از عوارض جزئی خانه کثیف خارش پوست، گرگرفتگی، حالت تهوع، اسهال و گرفتگی معده است. افراد زیادی در اطراف ما زندگی می کنند که مشغول جمع آوری انبوه زباله و زباله هستند. این افراد اغلب این کار را انجام می دهند، بنابراین از بیماری Dugenes یا سندرم Secret-bagger رنج می برند. افراد مبتلا به این بیماری خانه کثیفی دارند.

یکی دیگر از جنبه های نظافت که در مورد آن صحبت می کنیم، جنبه روانی نظافت است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که 20 دقیقه در روز را به نظافت و مرتب کردن خانه خود می گذرانند، از سلامت روانی بهتری برخوردارند و کمتر دچار بیماری روانی می شوند. در این قسمت از مقاله به این جنبه از نظافت منزل می پردازیم که تاثیر زیادی دارد. با ما بمان.

زندگی در یک خانه تمیز چقدر روی مغز ما تاثیر دارد؟

خانه محل آرامش است؛ مکانی برای تجدید قوا؛ جایی که مردم در آن آرامش روحی و جسمی پیدا نمی کنند. آثار زیانباری بر زندگی فردی و اجتماعی او و دیگران خواهد داشت.

افراد از همه اقشار نظافت خانه با کیفیت خوب را در خانواده ها در نظر می گیرند. بنابراین می توان گفت این آراستگی و تمیزی خانه به نوعی در فرهنگ ما جا افتاده است. بنابراین اگر ایرانی به عنوان مهمان به خانه دیگری برود و خانه صاحبش تمیز نباشد، اعضای باشگاه و خانواده اش به نوعی از او انتقاد می کنند و او را ناقض هنجارهای اجتماعی جامعه می دانند.

اثرات مثبت نظافت منزل بر خانواده و فرزندان

اکثر ایرانی ها در خانه و با خانواده زندگی می کنند. بر اساس مطالعه ای که در یکی از مراکز تحقیقاتی مشهور انجام شده است، خانواده هایی که در خانه های تمیزتر زندگی می کنند، حدود 30 درصد بیشتر از دیگران از طلاق اجتناب می کنند و روابط آنها با یکدیگر سالم تر است.

در بیشتر خانواده ها، فرزندان از والدین خود الگوبرداری می کنند. اگر والدین خانه تمیزی را برای زندگی انتخاب کنند؛ آنها به فرزندان خود خانه ای تمیز می آموزند که در آن ساکنان پاکیزگی را تمرین می کنند. خیلی بهتر از خانه ای است که هرکسی هر چیزی را که استفاده می کند بگذارد.

زنان شاغل برای نظافت خانه چه می کنند؟

اگر می خواهید فرزندی داشته باشید که طهارت را رعایت کند یا می خواهید زندگی زناشویی خود را طولانی کنید. اگر علاقه ای به ریاست شورای عمه زنکه ندارید؛ اگر ... همه به شما می گویند که باید خانه تمیزی داشته باشید. خانه ای که پذیرای مهمانان باشد و خانه تمیزی که وارد شوند، باید خانه خود را تمیز کنید.

اما سوال کلیدی اینجاست؛ امروزه بسیاری از زنان بیشتر وقت خود را در محل کار و بیرون از خانه سپری می کنند. به همین دلیل وقت زیادی ندارند. آنها بقیه زمان خود را به تفریح ​​و سرگرمی در کنار خانواده می گذرانند. اگر وظیفه آنها نظافت خانه باشد، آنها را تخلیه می کند و وقت اندکی را که باید برای تربیت فرزندان و مراقبت از همسر صرف کنند، از بین می برد. حالا راه حل چیست؟ برای تمیز کردن خانه چه باید کرد؟

تمیز کردن خانه یک راه عالی برای تمیز نگه داشتن خانه یک فرد شاغل است.

کمبود وقت و زمان بیشتر برای زنان برای کار در خارج از خانه باعث شده تا مشاغل جدیدی در دنیای امروز ما و جامعه ایجاد شود. شغلی به نام نظافت منزل. البته این سوال ذهن سودجویان و فرصت طلبان زیادی را به دنبال دارد. آنها با این بهانه وارد خانه ها می شوند و از مردم دزدی می کنند یا کارهای بدتر انجام می دهند. بنابراین هیچ کس نمی تواند به این کار اعتماد کند. یک راه حل برای این مشکل وجود دارد.

اخرین حرف

راه حل مشکل اعتماد به نظافت منزل استفاده از شرکت های نظافتی معتبر است. یکی از شرکت هایی که می تواند در این زمینه به شما کمک کند شرکت های کوچک نظافتی هستند. شرکت ریزه کار مفتخر است که از سال 1388 خدمات خود را به شهروندان شهر تهران ارائه می دهد، این شرکت از نظر سابقه نیز غنی است. یک بسته عالی که بسیاری از مشتریان در ایجاد آن سهیم بودند. البته شرکت های دیگری هم هستند که این خدمات را ارائه می دهند، اما باید بدانید که این شرکت ها می توانند شما را فریب دهند. بهتر است در انتخاب شرکت نظافت منزل دقت کنید

مطالعه از رفرنس: https://avalsafiresalamat.com/نیروی-خدماتی/