میز ناهار خوری می تواند به قلب هر خانه ای تبدیل شود و به عنوان جمع آوری زمان ها و خاطرات غذا باشد. با چنین نقش مهمی، عادلانه است که به او توجهی که شایسته اوست داده شود. اگر به دنبال خرید میز ناهارخوری هستید و نمی دانید از کجا شروع کنید، این نکات مرجع را دنبال کنید.

1. مواد تشکیل دهنده را در نظر بگیرید

تصمیم گیری در مورد لوازم جانبی مناسب می تواند دلهره آور باشد، به خصوص زمانی که مجبور باشید قیمت، سهولت نگهداری و سبک را متعادل کنید. اگر در مورد لباس خود فکر می کنید، در اینجا چند گزینه رایج وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

کای

احتمالاً منصفانه است که فرض کنیم شما و میز ناهارخوری تان برای مدت طولانی در آن هستید. اگر واقعاً به دنبال چیزی هستید که در آزمون زمان مقاومت کند، یک میز چوبی جامد (یا حداقل پاها، اگر به دنبال راه حلی متفاوت برای بالا هستید) در قلیان، ساج، گل رز، ساتن، کاج در نظر بگیرید. یا سایر چوب های وارداتی یا وارداتی. در دراز مدت متوجه خواهید شد که چوب سخت نسبت به چوب های مهندسی شده (پلای وود و ام دی اف) قوی تر و بادوام تر است.

مزایای:

بادوام و آسان برای تعمیر

معایب:

با گرما و رطوبت منبسط و منقبض می شود و ممکن است علائم سایش را نشان دهد.

در مقایسه با سایر مواد گران است.

شیشه

از شیشه های مات و لکه گرفته تا رنگی و شفاف، انواع مختلفی از شیشه ها برای انتخاب وجود دارد. اگر اتاق شما کم کار است، شیشه انتخاب خوبی برای جلوگیری از سرقت نور بیشتر است. این اجازه می دهد تا نور بدون مانع عبور کند و اتاق شما را پر از نور کند.

مزایای:

مواد مقرون به صرفه برای استفاده به عنوان میز

با نگهداری مناسب، می تواند چندین دهه دوام بیاورد.

معایب:

به راحتی می تواند در معرض تقلب و اثر انگشت قرار گیرد و در اثر گرما ترک بخورد یا ترک بخورد.

سنگ

سطوح سنگی از جمله سنگ مرمر، کامپوزیت، سیمان و کوارتز می توانند به فضای شما زیبایی ببخشند. با این حال، نگهداری بالایی دارند و نیاز به آب بندی مجدد و تمیز کردن مکرر دارند.

مزایا عبارتند از:

قوی و بادوام

معایب:

بسیار متخلخل با تمایل به جذب لکه

ممکن است بشکند یا ترک بخورد و بازیابی آن دشوار است

سنگ‌های گران‌تر مانند سنگ مرمر می‌توانند طاقت‌فرسا باشند

یکی یکی

لمینت اغلب به عنوان یک پوشش تزئینی بر روی مواد پایه مانند تخته سه لا یا ام دی اف استفاده می شود. این نوع میزها معمولاً در انتهای طیف قیمتی قرار دارند، اما از نظر طول عمر و دوام به همان اندازه پایین تر هستند.

فواید:

نیاز به نگهداری کمی دارد

تمایل به مقاوم بودن در برابر لکه دارد

معایب:

اغلب در نظر گرفته می شود که کیفیت پایینی دارد

فلز

فلز قوی و بادوام یک انتخاب محبوب برای پایه های میز است. می توان آن را در مواد مختلف (فولاد ضد زنگ، روی و ابریشم) و سطوح (صاف، رنگ شده و لاکی) یافت.

فواید:

به راحتی آسیب نمی بیند

ارزان تر از چوب

معایب:

نور زیاد می تواند انگشتان دست و پا را آشکار کند.

به یک ماده تمیز کننده خاص نیاز دارد

آبکاری فلز آسیب دیده قابل تعمیر است.

2. اندازه اتاق را اندازه بگیرید قانون طلایی را به خاطر بسپارید: میز ناهارخوری باید متناسب با اتاق غذاخوری باشد. مهم است که نه تنها اندازه میز خود را در نظر بگیرید، بلکه حاشیه حداقل سه فوت در اطراف آن را نیز در نظر بگیرید (هر چه فضای بیشتر، بهتر). همچنین خوب است وزن بصری مبلمان در فضا را نیز در نظر بگیرید. در حالی که یک میز ممکن است متناسب با فضای شما باشد، ممکن است زمانی که آن را به خانه می آورید، فضا را اشغال کند. وزن بصری میز ناهارخوری را با چسبیدن به اندازه اصلی آن در نظر بگیرید. سپس، برای ایجاد تصور از ارتفاع، از صندلی و میز برای ایجاد یک جلوه در اندازه طبیعی استفاده کنید. تانیل چوب

3. نیازهای خود را اندازه گیری کنید

میز ناهارخوری شما برای چه مواردی استفاده خواهد شد؟ آیا از آن برای پذیرایی از مهمانان و ترتیب دادن ضیافت ها یا برای سرو غذای سبک در طول شام های خانوادگی استفاده می شود؟ همچنین، معمولا چند نفر میزبان خواهند بود؟ پس از پاسخ به این سوالات، می توانید تصمیم بگیرید که میز ناهارخوری شما چگونه خواهد بود.

به یاد داشته باشید که یک میز ناهار خوری مستطیل شکل در دو طرف کوتاه جای محدودی دارد و در هر طرف فقط برای یک نفر فضای کافی وجود دارد. درعوض، یک میز گرد یا بیضی شکل، با دورتادور بدون درز، می‌تواند به راحتی چندین صندلی را در اطراف خود جای دهد – زمانی که مهمانان شام بیشتر از آنچه که چانه‌زنی کرده‌اید، موهبتی الهی است.

همچنین بر اساس آن فکر کنید. در حالی که یک میز مستطیلی یا بیضی به بهترین وجه برای یک اتاق طولانی مناسب است، یک میز گرد برای فضای یکنواخت تر مناسب تر است.

در اینجا چهار دلیل برای دوست داشتن یک میز گرد آورده شده است.

از طرف دیگر، اگر فضای کمی دارید اما همچنان به صندلی اضافی نیاز دارید، یک میز قابل افزایش - با لولا، ضخامت برگ، انتهای قابل گسترش یا هر چیز دیگری که می‌خواهید - انتخاب کنید تا به سرعت میز را برای پذیرایی از افراد بیشتری گسترش دهید.

4. در مورد بودجه خود تصمیم بگیرید

قیمت میز ناهار خوری بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود که مهم ترین آنها اندازه، جنس، سبک و ساخت است. اگر با بودجه محدود کار می کنید، معیارهای خود را به موارد ضروری و ضروری تقسیم کنید. به این ترتیب، اگر جدول توجه شما را به خود جلب کرد و اکثر چک باکس های شما را علامت زد، اگر با اکثر معیارهای شما مطابقت داشته باشد، می توانید انتخابی آگاهانه داشته باشید.

اگر در حال خرید و فروش هستید، می توانید به دنبال فروشگاه های مبلمان دست دوم نیز باشید. هیچ چیز سخت تر از یک میز چوبی مستعمل نیست که لکه ها و لکه های زیادی داشته باشد و زمان طراحی را خراب کند. چنین میزی می تواند به اتاق شما حس کلاسیک بدهد و اگر بچه های کوچکی دارید که دوست دارند پشت میز غذا بخورند خوب است. با این حال، به خاطر داشته باشید که میزهای چوبی دست دوم به سختی پیدا می شوند، بنابراین قبل از پیدا کردن آنچه دوست دارید، آماده باشید که از بسیاری از مغازه ها دیدن کنید.

5. زیبایی خود را مطابقت دهید

میز ناهارخوری شما باید کاملاً با زیبایی طراحی اتاق شما مطابقت داشته باشد، بنابراین ایده خوبی است که قبل از صرف هزینه، سبک آن را به دقت در نظر بگیرید. از معاصر تا کلاسیک، التقاطی گرفته تا شیک قدیمی، سبک‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با انتخاب میز خود به یک قطعه قهرمان تبدیل کنید و در عین حال دکوراسیون کلی خود را حفظ کنید.

6. ارزش سهولت نگهداری

به دنبال یک میز ناهار خوری ارزان هستید؟ علاوه بر اولویت بندی موادی مانند چوب و شیشه، به ترکیب بندی قطعه خود نیز توجه کنید. https://www.potterybarn.com/shop/furniture/seats-8+dining-tables/seatingcapacity-m-seating-capacity-ff000e1921fe2020-1/

به زیر میز خود نگاه کنید تا اتصالات را ببینید. چوب درزدار معمولاً نشانگر کیفیت ساخت جامد است، در حالی که تعداد زیادی قلاب و اتصالات می تواند نشان دهنده ساختار ضعیف تر باشد. اگر میز لرزان است یا اتصالات ترک می خورد، خود را درسی در نگهداری زیاد بدانید.

7. مراقب رنگ باشید

خوب است که میز ناهار خوری جامد را به شکل التقاطی کج کنید، اما مراقب باشید رنگی که ممکن است از مد افتاده باشد روی آن اسپری نکنید. با تغییر مدام روند آرایش، پالت ها ممکن است تا چند سال دیگر از مد نشوند. اگر رنگ دارید، رنگ‌های اصلی (قرمز، آبی و زرد) یک شرط امن و آسان هستند که احتمالاً در طول سال‌ها با دکوراسیون شما تکامل خواهند یافت. میز ناهار خوری 8 نفره تانیل چوب . لکه ها معمولا به لمینت ها و روکش ها محدود می شوند، مگر اینکه تصمیم به نقاشی روی میز چوبی داشته باشید.


8. تصمیم بگیرید که واقعاً به کدام بخش نیاز دارید

اکثر میزهای ناهارخوری با صندلی ناهار خوری عرضه می شوند، اما ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که آیا به کل بسته بندی نیاز دارید یا خیر. اگر دیوار استفاده نشده ای دارید (و نیازی به صندلی های بلند ندارید)، آن را به یک غرفه یک طرفه تبدیل کنید و طرف دیگر میز را با صندلی بپوشانید. به این ترتیب، فضای موجود خود را به حداکثر می رسانید و چند دلار پس انداز می کنید!

9. از خود بپرسید آیا اصلاً به میز ناهارخوری نیاز دارید؟

واقعاً چند وعده غذایی در شام می خورید؟ اگر تنها زندگی می کنید و ترجیح می دهید جلوی تلویزیون غذا بخورید، شام می تواند مانند یک موجود مرده عمل کند.