اگر قبلاً در فروش یک ادکلن ۱۰ درصد سود میکردیم همچنان این سود را داریم. در حال حاضر قیمت یک ادکلن ۱۰۰ هزار تومانی، ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشته است و یک کارمند باید مبلغ بیشتری از حقوق یکماهه خود را برای این کار در نظر بگیرد ولی ما همان ۵ تا ۱۰ درصد سودی را که داشتیم، همچنان داریم. در این بین صحبتهای افشین امیری یکی از مغازهداران لوازم آرایش که حدود ۱۷ سال است در این حوزه کار میکند قابل توجه است. معنای آن به عنوان “موجوات زنده ارگانیزه” نخستین بار در سال ۱۷۷۸ میلادی ثبت شدهاست. به خاطر داشته باشید که در هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی لازم نیست عجله کنید. این محصولات با استفاده از مواد اولیه مورد تأئید برترین تولید کنندگان کشورهای سوئیس، فرانسه و ژاپن تهیه میشوند. منظور این است که تولید و استفاده از این محصولات به هیچ عنوان خطر و آسیبی را متوجه محیط زیست نمیکند و کلیه بستهبندیها از مواد قابل بازیافت تشکیل شدهاند.

در حال حاضر دولت ثبت سفارش نمیکند تا بتوانیم کالایی را وارد کنیم. رعایت نکات بالا به شما کمک خواهد کرد تا بهترین مارک لوازم آرایش ایرانی را انتخاب کنید. باید به این نکته توجه کرد که در صورت عدم وجود نظارت کافی، برخی از تولیدکنندگان، محصولات خودشان را علیرغم استفاده از برخی مواد غیرطبیعی، بهعنوان مواد آرایشی-بهداشتی طبیعی معرفی میکنند. مصرف لاک و رژ لب در طولانی مدت سبب بروز مشکلات خونی و سرطان های پوستی میشود زیرا سرب یکی از فلزات سنگین است که در رژ لبها بیشترین کاربرد را دارد و جهت ایجاد ماندگاری و طراوت رنگ از آن استفاده مورد استفاده قرار گرفته و مسبب بروز مسمومیت های شدید، اختلالات خونی و اختلالات عصبی محسوب میشود. او میگوید: «کار ما هم مثل مشاغل دیگر تحت تأثیر مسائل اقتصادی اُفت کرده است اما چون بیشتر دلالی محسوب میشود، یعنی جنسی را میخریم و میفروشیم، مسائل اقتصادی در آن به اندازه شغلهای دیگر تأثیرگذار نبوده است زیرا سود حاصل از فروش ما ثابت است.

دلیل اینکه برند مشخصی در صنف ما پیدا نمیشود این است که ثبت سفارش صورت نمیگیرد و کسی هم نمیتواند آن کالا را وارد کند. به عقیده من یک کارمند یا شاغل در ادارههای دولتی بیشتر ضرر میکنند و امثال ما ضرر کمتری را متحمل میشویم. برای مثال از کاربرد محصولات آرایشی و بهداشتی کافیست به استفاده روزمره خودمان از آن ها نگاهی بیندازیم . امیری با بیان اینکه بهای تمامشده کالای قاچاق ارزانتر از جنس شرکتی است، به همین دلیل مشتری و مغازهدار ترجیح میدهند از جنس قاچاق استفاده کنند، میگوید: «فکر میکنید قاچاق چگونه میآید؟ مهرداد کارش به لوازم آرایش مربوط نمیشود اما چون مغازهاش کنار صنف لوازم آرایشفروشیهاست، بارها دیده که صبحهای خیلی زود قبل از آنکه مأموران مبارزه با قاچاق کارشان را شروع کنند، باربرها لوازم آرایشهای قاچاق را خالی و فروشندهها هم آنها را به سرعت در مغازهها جاگیر میکنند. صاحبان مغازهها و فروشندهها درگیر حساب و کتاب هستند یا بارهای تازهرسیده را از جعبههایی که روی بیشتر آنها به خط چینی نوشته شده، بیرون میآورند.

البته همهی فروشندهها و صاحبان مغازه از فروششان راضی نیستند و برخی از فروشندههای جوان این صنف در خیابان مروی میگویند فروش آنها تحت تأثیر شرایط اقتصادی و نوسان نرخ ارز قرار گرفته و بسیاری از بِرندهای لوازم آرایشی و بهداشتی مثل گذشته وارد نمیشوند، برخی هم به صورت قاچاق وارد میشوند. شاید بتوان پرس و جو را از بازار تهران، جایی که لوازم آرایشی به دست مصرفکننده میرسد، شروع کرد؛ محلی که بسیاری از آرایشگرها یا مصرفکنندههای بالای لوازم آرایش به بهانه ارزانتر بودن این محصولات به آنجا مراجعه میکنند. طراحی و تولید محصولات برند کالیستا، بر اساس نیاز دنیای مدرن امروز است شاید بتوان گفت که به همین دلیل است که در طراحی محصولات این برند از رنگهای شاد و درخشان استفاده شده است. از استفاده از هر محصولی که دارای پارابن است به طور کلی اجتناب کنید چون بین سرطان سینه و این ماده رابطهای مشاهده شده است. همه کسانی که به سلامت پوست خود اهمیت میدهند میتوانند از لوازم آرایشی ارگانیک استفاده کنند البته به دلیل طبیعی بودن مواد اولیه این محصولات، بهتر است افرادی که دارای حساسیتهای شدید پوستی هستند و یا به مواد غذایی مانند گوجهفرنگی، توتفرنگی و… ظهور آرایش از مصر باستان بوده است و آن ها از گیاهان و مواد معدنی به عنوان لوازم آرایش استفاده می کردند و رایج ترین مواد استفاده شده در این لوازم بادام، مس ، خاکستر و سرب بوده است.

منبع:

https://irchem.ir/cosmetic/