انتشار نتایج این تحقیق تعمیر لوازم خانگی بوش باعث جنجال و اعتراض بسیاری از شرکت ها و خودروسازان شد. دانشمندان و محققان در زمینه آلودگی، میکروب ها و باکتری های پنهان در وسایل خانه و آشپزخانه شما مانند: سینک ظرفشویی، دستمال، اسفنج، کابینت و حتی تلویزیون، دستگاه های نظارت تصویری، دستگیره ها و لولاهای در، پریزهای برق، لیوان یا فنجان چای در محل کار و موارد دیگر. هشدار داده شدند.

این بار در زمینه آلودگی های ناشی از استفاده نامناسب از ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی تحقیق و مطالعه کنید. اعلام نتایج این بررسی ها جنجال و مخالفت اکثر شرکت ها و سازندگان این ماشین ها را به همراه داشته است. با این حال، دکتر گربا نتایج تحقیقات خود را در کتاب رابطه با لوازم جانبی لباسشویی بوش و بیماری انسانی منتشر کرد.

دکتر. چارلز گربا، محقق و استاد میکروبیولوژی در دانشگاه آریزونا، بیشتر عمر خود را صرف مطالعه «کیفیت آب و آلودگی ناشی از آن» کرده است. به همین دلیل به همه جا رفت، حتی به خیابان. از خانه ها

او میکروب‌ها و باکتری‌هایی را که در محیط بسته و مرطوب خانه تکثیر، رشد و تکثیر می‌کنند شناسایی کرد و درباره عملکرد آنها هشدار داد. دکتر. جربا می گوید؛ وان ماشین لباسشویی شما پناهگاهی امن برای باکتری ها و میکروب های رطوبت دوست است که می توانند باعث بیماری های پوستی یا آلرژی در انسان ها به خصوص کودکان شوند.

این میکروب ها و باکتری های مضر در اثر استفاده نادرست از ماشین لباسشویی تولید، تکثیر و منتقل می شوند. به راحتی می تواند سلامت انسان را به خطر بیندازد و برای پیشگیری از این نوع بیماری، محققان توصیه هایی در مورد استفاده صحیح از ماشین لباسشویی ارائه کرده اند.

جای خوب برای شستن لباس

اول از همه، محل قرارگیری ماشین لباسشویی بسیار مهم است. برخی افراد به دلایل خاص یا به دلیل ناآگاهی ماشین لباسشویی خود را در حمام، سوله یا حیاط رها می کنند. آنها نمی دانند آن چیست. آنها حقوقی برای خود و اعضای خانواده خود دارند.

زیرا قرار دادن ماشین لباسشویی در حمام باعث می شود باکتری ها و میکروب ها سریعتر تکثیر شوند. آلودگی های ناشی از لباس ها، پرده ها و لوازم جانبی مانند ملحفه و... وارد توالت می شود و افراد را به راحتی مستعد ابتلا به آلرژی، آسم و پوست می کند.

بنابراین ماشین لباسشویی شما باید در محیطی باز مانند آشپزخانه نصب شود. و در پایان کار مخزن و ماشین لباسشویی و پنجره آشپزخانه را باز بگذارید تا هوا و بخار خارج شود. چون زندان . در این بخار محیطی مناسب برای رشد میکروب ها و باکتری ها ایجاد می کند اگر نمی توانید ماشین لباسشویی را در محیط باز قرار دهید. و شما آن را در محیط نامناسب مانند حمام، انباری و غیره مجبور کردید. پس از اتمام کار با دستگاه، حمام یا انباری باید چند ساعت باز بماند تا هوا و بخار خارج شود.

این محققین و میکروبیولوژیست ها با تاکید بر اینکه با خشک کردن لاستیک های اطراف باک و همچنین داخل خودرو با حوله خشک از سرایت باکتری ها و میکروب ها به لباس ها حتی برای اطمینان از نابودی کامل جلوگیری می شود، می گویند: پس از هر بار استفاده از لاستیک ها . شستشو با ماشین، خشک کردن با سشوار خنک!

لباس زیر را بشویید

لباس زیر یکی از راه‌های انتشار باکتری در محیط‌های بسته و مرطوب است، بهتر است لباس‌های زیر و سایر لباس‌ها را در ماشین لباس‌شویی بشویید زیرا ممکن است کثیفی و آلودگی لباس‌ها به لباس‌های زیر سرایت کند. و باعث تحریک پوست یا حتی عفونت در محل مصرف می شود.

دکتر جربا می گوید: حتماً لباس زیر خود را با آب بسیار داغ و صابون قوی بشویید و در زیر نور مستقیم خورشید یا ترجیحاً با دست بشویید تا از آلودگی و خشک شدن آهن جلوگیری شود.

پوشش و شستشوی صندلی

زنان کودوبانو برای حفظ رنگ و ماندگاری روتختی، روبالشی و پتو، آنها را در آب سرد می شویند و خشک می کنند. محیطی که گرد و غبار به راحتی در آن جمع نمی شود. ملحفه و روبالشی نیز می تواند باعث آلرژی شود.