شرکت های صرافی فیزیکی و آنلاین به شما این امکان را می دهند که از طریق معاملات خرید و فروش، ارز یک کشور را به کشور دیگر مبادله کنید. برای مثال، اگر دلار آمریکا دارید و می خواهید آن را با دلار استرالیا مبادله کنید، دلار آمریکا (یا کارت بانکی) خود را به صرافی بیاورید و با آن دلار استرالیا بخرید. مقداری که می‌توانید بخرید به نرخ نقدی بین‌المللی بستگی دارد، که یک مقدار نوسان روزانه است که توسط شبکه بانک‌های مبادله‌کننده ارز تعیین می‌شود.

همانطور که از نام آن پیداست، صرافی اینترنتی یک سیستم آنلاین برای مبادله ارزهای یک کشور با کشور دیگر است، چه در سطح دولت (بین کشورها) و چه در سطح شرکت (تجارت به تجارت). این صرافی‌ها شامل شبکه‌ای از رایانه‌ها هستند که بانک‌ها، کارگزاران و معامله‌گران را به هم متصل می‌کنند و با اجازه دادن به طرف‌های شرکت‌کننده برای بررسی تمام جنبه‌های تراکنش، شفافیت فوری را فراهم می‌کنند.

با ظهور اینترنت، بسیاری از صرافی های آنلاین ارز برای افزایش کارایی، کاهش هزینه ها و افزایش امنیت مبادلات ارز ایجاد شده اند. مشاغل واردات و صادرات، مسافران، مشاغل آزاد و سایرین می توانند با استفاده از صرافی آنلاین ارز، قیمت دقیق یک محصول یا خدمات را به هر ارزی از سراسر جهان تعیین کنند. اکثر سایت ها معمولاً به شما اجازه می دهند هنگام خرید، نرخ فعلی را قفل کنید.

یک صرافی آنلاین، که در آن یک شبکه کامپیوتری بانک ها، کارگزاران و معامله گران را به هم متصل می کند، تبدیل ارز برای تحویل را تسهیل می کند.

صرافی آنلاین برترین پلتفرم تبادل ارز آنلاین است. خرید ارز دیجیتال

تبادل آنلاین شفافیت فوری را فراهم می کند و به طرف های مرتبط اجازه می دهد تا بر تمام جنبه های یک تراکنش نظارت داشته باشند، در نتیجه کارایی، کاهش هزینه ها و افزایش امنیت را افزایش می دهد.

صرافی‌های فارکس از تفاوت ارزی که ارائه می‌کنند سود می‌برند و ممکن است کارمزدی نیز دریافت کنند.

کارگزاران فارکس اغلب معاملات ارزی آنلاین را به عنوان بخشی از پلتفرم های خود ارائه می دهند.

برای به دست آوردن بهترین نرخ ارز، بهتر است با یک صرافی بیت ارز بین المللی مشورت کنید که به کاربران امکان می دهد ارزش ارز را مطابق با نرخ فعلی مبادله تغییر دهند که به صورت آنلاین در دسترس است و می تواند به صورت رایگان انجام شود.

صرافی آنلاین اغلب بخشی از پلتفرم معاملاتی یک کارگزار است. برخی از کارگزاران این خدمات را به صورت رایگان ارائه می کنند، در حالی که برخی دیگر به عنوان بخشی از اسپرد یا به عنوان کارمزد ثابت نیاز به پرداخت دارند.