آلودگی هوا یکی از معضلات مدرنی است که مردم در قرن اخیر به دلیل سبک زندگی خود ایجاد کردند. بسیاری از ما در روزهایی که هوا آلوده است سعی می کنیم در خانه بمانیم، اما سوال اینجاست که هوای داخل ساختمان ها چقدر آلوده است؟ شاید آلودگی داخل خانه به بدی یک میدان شلوغ شهر نباشد، اما فضاهای داخلی پر از آلاینده است. استفاده از واحدهای تصفیه هوای داخلی راه حل مناسبی برای افرادی است که به سلامت خود و خانواده خود اهمیت می دهند. این گیاهان خاص نه تنها سموم را از بین می برند، بلکه به دکوراسیون منزل یا هر اتاق دیگری زیبایی و زیبایی می بخشند. در این مقاله لیستی از بهترین گیاهان سرپوشیده برای تصفیه هوا را بررسی می کنیم و با فواید نگهداری از این گیاهان در تصفیه و تصفیه هوای داخل خانه آشنا می شویم. با کارمادیو همراه باشید.

آیا گیاهان خانگی هوا را تصفیه می کنند؟

این راز نیست که گیاهان هوا را تازه و تمیز نگه می دارند. با این حال، برخی از گیاهان سرپوشیده توانایی زیادی در تصفیه هوا دارند. اگرچه این گیاهان به هوای خانه کمک می کنند، اما به ما و فضای خانه نیز کمک می کنند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که آنها همچنین به کاهش استرس ما کمک می کنند. اما آیا ثابت شده است که گیاهان واقعا هوا را تمیز می کنند؟ کدام گیاهان بهترین تصفیه کننده هوا هستند؟ چند دستگاه تصفیه هوا برای تمیز نگه داشتن هوا کافی است؟

استفاده از گیاهان تصفیه کننده هوا از زمانی که یک مطالعه ناسا در سال 1989 فواید گیاهان سرپوشیده را برای تصفیه هوا نشان داد، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. این مطالعه نشان داد که این گیاهان می توانند آلودگی هوای داخل خانه را کاهش دهند. شکی نیست که گیاهان می توانند مواد شیمیایی فرار را از هوا حذف کنند. با این حال، برای گرفتن بهترین نتیجه، بهتر است تعدادی از این گیاهان را در خانه داشته باشید.

مزایای استفاده از گیاهان داخلی تصفیه کننده هوا

استفاده از بهترین دستگاه تصفیه هوای داخلی برای بهبود کیفیت هوای داخل، مزایای زیادی دارد. شامل:

حفظ سطح رطوبت خانه

کاهش دمای خانه

کاهش دی اکسید کربن

حذف برخی از آلاینده ها از هوا

گیاهان چگونه هوا را تمیز می کنند؟

توانایی گیاهان در سم زدایی هوا شگفت انگیز است. برگ ها دی اکسید کربن و نور را جذب کرده و از طریق فتوسنتز به انرژی تبدیل می کنند. گیاهان همچنین ترکیبات آلی فرار (VOCs) را از هوا جذب می کنند. هر چه گیاه بزرگتر باشد، سموم بیشتری جذب می کند. اکسیژن محصول جانبی مهم این فرآیند است. گیاهان آلاینده های مضر را از بین می برند و میزان اکسیژن هوا را افزایش می دهند. این کاری است که دستگاه های تصفیه هوای تجاری نمی توانند انجام دهند.

آلاینده های رایج در داخل ساختمان چیست؟

ما ناآگاهانه آلاینده های مختلفی را در خانه هایمان وارد هوا می کنیم، همه آنها خیلی مضر نیستند، اما غلظت بالای آنها باعث سرگیجه یا آلرژی می شود. برخی از گیاهان داخلی خوب برای تصفیه هوا می توانند این سموم را جذب کرده و هوا را تصفیه کنند برخی از این آلاینده های رایج عبارتند از:

فرمالدئید که اغلب در مصالح ساختمانی، محصولات پاک کننده، دود تنباکو، اگزوز خودرو و غیره یافت می شود. سطوح بالای فرمالدئید با افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان های نادر مرتبط است.

بنزن موجود در نفت خام برای ساخت پلاستیک، رزین، الیاف مصنوعی، چسب، محصولات پاک کننده، مواد شوینده و غیره استفاده می شود. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض بنزن با افزایش خطر ابتلا به سرطان خون و کم خونی مرتبط است.

تولوئن حاوی رنگ، لاک و چسب. سطوح بالای تولوئن می تواند باعث سرگیجه، از دست دادن تعادل، بی خوابی و سایر مشکلات شود.

زایلن که باعث سوزش چشم، بینی و گلو، سردرد، سرگیجه و ضعف عضلانی می شود.

تری کلرواتیلن که در محصولات مصرفی مانند شوینده ها، چسب ها، لکه برها و پاک کننده های فرش یافت می شود. این ماده سرطان زا است.

بهترین گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوا کدام گیاه است؟

در اینجا برخی از بهترین گیاهان داخلی که می توانند ذرات آلودگی هوا را از بین ببرند آورده شده است:

عنکبوت یا علف گندم (Chlorophytum Comosum)

اسپینپلنت تارو (Chlorophytum Comosum)

گیاهان عنکبوتی که به نام گیاهان روبانی یا پیچک عنکبوتی نیز شناخته می شوند، دارای برگ های سبز باریک و شکننده هستند و می توانند مواد مضری مانند مونوکسید کربن، فرمالدئید، زایلن و بنزن را از هوا حذف کنند. گیاه عنکبوتی یا گندم نیز یکی از غیرمنتظره ترین گیاهان است. این گیاه نور غیرمستقیم را ترجیح می دهد و حتی در شرایط کم نور نیز می تواند رشد کند. علاوه بر این، آنها خاک مرطوب را دوست ندارند یا فقط گاهی به آب گرم نیاز دارند.

سانسویریا بیتکیسی

زمان سانسویریا

گیاه سانسوریا سمومی مانند فرمالدئید و اکسید نیتروژن را از هوا حذف می کند. سانسوریا گلدان خوبی برای اتاق خواب است زیرا در شب به ترشح اکسیژن ادامه می دهد و در مکان های گرم و با نور غیر مستقیم خورشید به خوبی کار می کند. اگر حسی شما کمی رشد می کند، می توانید مقاله چرایی رشد حسی در کامودیو را مطالعه کنید.

آلوئه (A. BARBADENSIS)

آلوئه ورا (A. BARBADENSIS)

آلوئه ورا یک گیاه تصفیه کننده هوای خانگی کارآمد است. نگهداری از گیاهان آلوئه ورا در آشپزخانه برای جذب فرمالدئید موجود در مایعات و مواد شوینده توصیه می شود.

CHAMEDORE ELEGANCE

Chimadoria elegans

نخل کوهی چامادورا یا پارلور یکی از بهترین گیاهان سرپوشیده برای تصفیه هوا است و همچنین نگهداری از آن بسیار آسان است. این گیاه آلاینده های معمولی مانند فرمالدئید، بنزن و مونوکسید کربن را از هوا حذف می کند.

کارخانه صلح (SPATHIPHYLLUM VIVALDI)

گیاه فردس (SPATHIPHYLLUM VIVALDI)

زنبق صلح یا اسپاتی فیلوم که دارای گلهای زیبا و سفید است برای تصفیه هوا به خوبی عمل می کند. بر اساس مطالعه ناسا، زنبق صلح به دلیل داشتن بنزن یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوا است. به دلیل توانایی آن در خنثی کردن گازهای سمی مانند فرمالدئید و مونوکسید کربن کشف شد.

سرخس شمشیری (Nephrolpis exaltata)

کاردو لاپینی (Nephrolepis altalata)

این گیاه برای از بین بردن آلاینده های هوا بسیار عالی است. این گیاه رطوبت دوست در مطالعه ناسا به عنوان نهمین گیاه برتر برای پاکسازی هوا معرفی شد. این گیاه برای حذف فرمالدئید بسیار خوب عمل می کند.

PETUS BİTKİSİ (The GOLDEN EPİPREMNUM)

O'simlik de Petus (Epipremnum aureum)

پتوس گیاهانی محبوب و آسان برای رشد هستند. همچنین به حذف سموم خانگی مانند زایلن، بنزن و فرمالدئید کمک می کند. و تری کلرواتیلن این گیاه به نور متوسط ​​تا غیر مستقیم نیاز دارد. بنابراین، باید فقط 1-2 بار در هفته آبیاری شود. بین دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود و با افزایش نور، دفعات آبیاری را افزایش دهید. این گیاه برای انسان و حیوانات خانگی سمی است. بنابراین خانواده هایی که حیوانات خانگی یا کودکان دارند از نگهداری آن خودداری کنند. چگونه از پنج درخت مراقبت کنیم می توانید آن را در کامادیو بخوانید.

انجیر (انجیر انعطاف پذیر)

انجیر (انجیر انعطاف پذیر)

این گیاه بومی هند است و استرس نسبتاً کمتری دارد و یکی از بهترین گیاهان سرپوشیده برای تصفیه هوا محسوب می شود. فیکوس زایلن، بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن را از هوا حذف می کند.

اخرین حرف

اگر تصمیم به خرید بهترین گیاه تصفیه کننده هوا برای خانه خود دارید، به یاد داشته باشید که گیاهان به تنهایی نمی توانند کیفیت هوای داخل خانه را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. اما در حذف آلاینده ها بسیار مفید است. امیدوارم از این مقاله ای که Carmadeo برای شما آماده کرده لذت ببرید.