هنگام سفر به رامسر نیز میتوانید از منطقه زیبای جواهرده دیدن کنید، زیرا فاصله بسیار کمی با رامسر دارد. میتوانید بساط ناهار خود را در ماشین گذاشته و پس از بازگشت، به همراه صرف ناهار از مناظر طبیعی لذت برید. دسترسی به روستا در زمستان امکان پذیر است و در صورت وقوع یخبندان در جاده بوسیله ماشین شاسی بلند و تجهیزات ایمنی مثل زنجیر چرخ دسترسی امکان پذیر میشود. جاده دسترسی به آن در شهر پلور از جاده هزار جدا شده و پس از طی مسافت حدود 12 كیلومتر به بزرگترین سد خاكی خاور میانه ساخته شده بر روی رود هزار كه به سد لار معروف است میرسد و در ادامه از كنار دریاچه پشت سد عبور كرده و تا انتهای دشت لار ادامه می یابد .برای رفتن به پشت سد لار و قسمت آبگیری آن در نهایت به سرچشمه اصلی ختم می شود وبه علت سرمای بیش از حد آب انسان قادر به نگهداری دست خود حتی به مدت چند ثانیه نیز نمی باشد.لازم است تا با هماهنگی اداره محیط زیست تهران یك تور مجوز ورود به این منطقه حفاظت شده را دریافت كند ، البته فصل بهار بهترین زمان برای چیدن قارچ خوراكی وسیری كه بسیار نادر بوده و استفاده از آنها مانند گوشت شكارهای مختلف بصورت كباب بسیار دلپذیر است و بهترین خاطرات را فراهم می آورد صید ماهی قزل آلا در قالب تور نیز با مجوز محیط زیست مقدور است. این موزه، تنها موزه شخصی در کشور است و در آن اشیا فرهنگی مردم ماسوله نگهداری میشود.

Teamwork and friendship concept created with simple geometric elements as a people crew. Vector icon or logo. Unity and collaboration idea, dream team of business people blue design. Teamwork and friendship concept created with simple geometric elements as a people crew. Vector icon or logo. Unity and collaboration idea, dream team of business people blue design. جنگل دوهزار stock illustrations نکته مهم دیگر، به طبیعت احترام بگذارید، زمین، مادر ما، با تمام سخاوت داشته هایش را برای استفاده به ما ارزانی داشته، کوتاهی در نگهداری از آن بیش از هر چیز خودمان را دچار مشکل می کند. • این نکته را نیز در نظر بگیرید که سفر به ییلاق فیلبند را حتماً با یک گروه خاص و یا با تورهای گردشگری تجربه کنید و هیچوقت، تنها راهی این سفر نشوید. نظر دیگری که در مورد نام این ییلاق وجود دارد این است که معنی سوباتان در زبان ترکی محل فرو ریختن اب می باشد و از سمت دیگر سو به معنای اب و باتان به معنای فرو رفتن است ، چون باران ها در این ییلاق در حفره ای فرو می رفتند و به همین دلیل نام ان سوباتان گذاشته شده است. به نظر شما چه تفریحات دیگری در این منطقه رایج است؟ زیپ لاین یکی از هیجانیترین و ترسناکترین تفریحات شهر گردشگری نمک آبرود است. این پارک جنگلی در ابتدای جاده آسفالته لاویج از سمت چمستان قرار گرفته است. توجه کنید که اطراف شما راههای خاکی دیگری نیز وجود دارد که نسبت به این راه اصلی کمرنگتر .هستند با رعایت نکات ارائه شده در انتها میتوانید هر کدام از راههای خاکی دیگر را انتخاب کنید و در مکان مورد نظر خود پیاده شوید و به آب بازی و گشت و گذار بپردازید یکی از این راهها همین دوراهی قرقره چشمه است که اگر آن را ادامه دهید به انتهای مسیر ماشین رو از این جهت میرسید که تا دماغه ی ورود به منطقهی ،دلیچای یعنی ابتدای دره ی الرم ادامه دارد. برای رسیدن به این مرتع میتوانید از دهستانهای اشکور، جواهرده، جواهردشت و جنت رودبار عبور کنید و از طبیعت زیبا و مسحور کننده آن لذت ببرید. رودبار و رستم آباد، از شهرهای نیمه کوهستانی گیلان هستند و طبیعی است که در این مناطق شاهد ییلاقات زیبا باشیم.

دشت لپاسر مرتعی بسیار زیبا است که در بین مناطق جنت رودبار و اشکور واقع شده است. طویر نام روستایی است، از توابع بخش مرزن آباد در استان مازندران واقع شده است . ساخت این مسجد به دوره سلجوقی می رسد، اما از آنجا که اغلب بخش های این مسجد در دورانی بعد از حکومت سلجوقیان مورد مرمت و بازسازی واقع شده است می توان گفت که تنها منارههای آجری این جاذبه گردشگری و تاریخی یادآور معماری دوره سلجوقیان است. این منطقه در تمامی فصول سال دارای زیبایی منحصربهفردی است و برای تمامی زمانها منظرهای زیبا برای ارائه دارد و باید گفت در هر فصلی قشنگی خودش را دارد؛ اما در نظرسنجی که از گردشگران صورت گرفته است، جواب اکثر آنها فصل بهار و پاییز بوده است. در واقع، میتوان گفت که معماری یکدستی در این روستا وجود ندارد. چشمههایی به نام سلیمان، برشی و کوه کنین در جواهرده وجود دارند که بسیاری از مسافران و گردشگران به شوق دیدن آنها به جواهرده سفر میکنند. جذابیت ظاهری آبشارها و محیط سرسبز اطراف آنها باعث شده که این پدیده طبیعی تبدیل به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در تمام دنیا شود. این پدیده طبیعی شگفت در برخی نقاط معدود از ایران رخ می دهد و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در زمانهای گذشته این مسجد به عنوان آتشکده و معبد آیین زرتشتیان به شمار میرفت، اما شخصی به نام «شل شریف» تلاش کرد تا این مسجد را مطابق فرهنگ و معماری مردم شمال احداث کند. بنا به نوشته وبسایت سیاهکل و دیلمان شهرداری سیاهکل از اولین شهرداریهای کشور میباشد با توجه به فرهنگ مردم سیاهکل این شهر از گذشته و حتی خیلی زود تر از شهرهای معروف کنونی گیلان دارای بازار و ساختار شهری بوده و زندگی به اصطلاح شهری در آن صورت گرفته است.

دشت لپاسر مکانی پر از آرامش و سکوت است که در آن دغدغههای زندگی شهری وجود ندارد. نوشیدن یک چای آتشی در دل این طبیعت دلچسب، آرامش و لذت سفر شما را چند برابر خواهد کرد. جشن سیزده شو: در این جشن 13 نوع خوراکی برای پذیرایی سرو میشود و مردم پیروزی ایران در برابر ضحاک ماردوش را جشن میگیرند. مسیر دسترسی به این ییلاق سنتی، از منتهیالیه مسیر غربی رامسر به طرف گیلان منشعب شده است و با عبور از میان کوههای مشجر و در امتداد رودخانه خروشان صفارود ادامه مییابد و با شیب و افزایش ارتفاع در طول مسیر، به تدریج نوع پوشش گیاهی تغییر مییابد و از تراکم درختان کاسته میشود. برای رسیدن به این قلعه دیدنی، 311 پله را باید بالا بروید که تقریبا 15 دقیقه طول میکشد. گبریان اعتقاد داشتند که تمام اشیای گرانقیمت و جواهرات اجساد، باید با آنها دفن شوند، به همین دلیل آثار ارزشمندی از این گورستان پیدا شده است. اگر میخواهید در این منطقه بمانید باید حتماً وسایلی تکمیل با خود به همراه داشته باشید مثلاً کفش مناسب برای پیادهروی، اگر از گزیده شدن حشرات و نیش آنها دچار مشکل میشوید حتماً از داروخانه پماد مخصوص خریده و به همراه داشته باشید، حتماً وسایل کمپ کردن و کیسهخواب نیز به همراه داشته باشید.

کاملاً مناسب عکاسی و ثبت خاطراتی در مسیر نیز میباشد. به دلیل اینکه سه آبشار در مسیر جواهرده وجود دارد، آبشار صفارود به نام آبشار اول شناخته می شود. ارتفاع آبشار از سطح آبهای آزاد در حدود ۱۸۰۰ متر است. 9 - در تاریخ 25 تیر سال جاری کوهنوردان گروه زرین دلیر : بهزاد سام دلیری - عبدالله سام دلیری - مهدی پارساپور - مسلم سام دلیری - صالح سام دلیری - عرشیا سام دلیری - مریم هرج ولی آبادی - سحر اسکندری - سمیه تیرگرفاخری و زهرا سام دلیری شیرکوه به ارتفاع 2030 متر در منطقه فشکور را صعود کردند . تاریخ دانان می گویند منظور از دژی بر سر کوه که در کتاب یشنای آمده همین قلعه کنگلو می باشد . در معماری ایرانی به چنین بناهای عظیم و گنبدی میل می گویند. همچنین در بالای درب ورودی میل یک طاق مقرنسکاریشده دیده میشود. این پارک جنگل دارای دو ورودی متفاوت است که باید از مردم محلی بپرسید. این گورها قدمتی دو تا سه هزارساله دارند و بازدید از آنها میتواند تجربهای جالب برایتان رقم بزند. سوار شدن بر قایقهای پدالی در این دریاچه، سفری به یادماندنی برایتان رقم خواهد زد. تماشای چشمهها و آبشارهای فراوان، رانندگی در جادههای جنگلی و پیک نیک در دل طبیعت، تجربهای فراموش نشدنی برایتان در این جواهر سبز رقم میزند. حتما در بازدید از جنگل النگدره گرگان تجهیزات کاملی که برای پیک نیک لازم است، همراهتان باشد. پارک جنگلی صفارود برای گردش و پیک نیک خانوادگی جای مناسبی است. این روستا از زیباترین و مرتفع ترین روستا ها در استان مازندران است. سالانه گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی به این جواهر سفر میکنند و آن را یکی از محبوبترین جاذبههای استان مازندران میدانند.

خاطرنشان کرد:ما انتظار چندانی از مسئولان و محیط زیست نداریم زیرا در روستا به یک اجماع عمومی برای اجرای این برنامه رسیده ایم و فقط تقاضا داریم تا پوستر و بنر های تبلیغاتی در اختیار ما قرار دهند تا ما خودمان به کمک مردم منطقه و مخصوصا دوستداران محیط زیست در تشکل سفیران سبز کادوس ، در سطح شهرستان و حتی استان پخش کرده و گامی موثر بر داریم. اصلیترین منبع درآمد اهالی روستای جواهرده در گذشته فقط دامداری، کشاورزی و باغداری بود. خورشت سیر انار، مالابیج، بادمجان شکمپر، آغوزمسما، کدوبره مازندران و اردک شکمپر از اصلیترین غذاهای محلی منطقه جواهرده به شمار میروند. غذاهای محلی استان مازندران بسیار خوش طعم و لذیذ هستند که اگر در کنار چاشنیهای بومی سرو شوند، مزهی آن تا ابد زیر زبانتان خواهد ماند. انواع محصولات و تولیدات بومی در این بازار فراوان است. وجود چشمههای آب معدنی فراوان در این جنگل، جذابیتهای آن را دوبرابر میکند و نوشیدن از آب گوارای این چشمهها جانی تازه به مسافران میبخشد. در نظریهی دیگری آمده است که در زبان ترکی «سو» به معنی آب و «باتان» به معنی محل فرو رفتن است، پس سوباتان، محل فرو رفتن آب میشود. کمتر کسی پیدا میشود که نام روستای زیبای جواهرده را نشنیده باشد. از رامسر تا دریاچه قو حدود 50 دقیقه راه است و شما باید از یک جاده فرعی نزدیک جواهرده به سمت دریاچه بروید. برای رسیدن به این دریاچه باید یک مسیر فرعی را بپیمایید که حدود 2.5 کیلومتر آن جادهای خاکی است. برای دیدن آن باید راهی استان مازندران شوید و در مسیر جاده رامسر به تنکابن به جنگل برسید. روستای ییلاقی فیلبند از جاذبه های دیدنی شمال ایران است که در شهرستان بابل استان مازندران قرار دارد.

تله کابین نمک آبرود یکی از مشهورترین جاذبه های گرشگری نمک آبرود است که توجه مسافران زیادی را به خود جلب کرده است. این روستا یکی از مشهورترین جاذبههای گردشگری استان مازندران به شمار میرود که در غرب این استان و در نزدیکی مرز گیلان قرار گرفته است. محل دفن شاه سید یحیی در منطقه جواهرده قرار داشته و یکی دیگر از بناهای تاریخی آن به شمار میرود. یکی از جاذبههای تاریخی جواهرده، مسجد آدینه نام دارد که با قدمت 700 ساله یکی از جاذبههای اصلی روستای جواهرده به شمار میرود. مهدی اکرمی ۳۴ ساله است، از زمانی که «مهدی تیموری» به عنوان مدیر پارک ملی گلستان انتخاب شده، به عنوان همیار شروع به فعالیت کرده و تا دی ۱۴۰۱ که ما او را در میانه راه میرزابایلو و آلمه دیدیم، در سه پاسگاه «آلمه»، «سولگرد» و «پاسگاه چوبی» خدمت کرده بود. جواهرده در تابستان نیز آب و هوای خنکی دارد و متوسط دمای آن در این فصل بین 10 تا 12 درجه است. دمای هوای جواهرده در فصل بهار و تابستان معمولا بین 10 تا 12 درجه است، این بدین معنی است که پاییز جواهرده و به خصوص زمستانهای آن، هوا بسیار سرد است. پاییزهای این منطقه بسیار سرد و سخت است.

فضای اطراف سد البرزکاملا بکر و طبیعی است و بهتر است وسایل مورد نیاز برای کمپینگ را به صورت کامل همراه خود داشته باشید. ساکنین این منطقه آب مورد نیاز خود را از چشمهها تامین میکنند. بوستان جنگلی صفارود، چشمههای آب معدنی زیادی دارد که توصیه میکنیم حتما آب گوارای آن را بنوشید. اگر امکان آن را داشتید حتما از مردم محلی خرید کرده و به اقتصاد و چرخ زندگی مردم کمک کنید. مشغول هستند. وجود پارکینگ در این مجموعه به شما امکان میدهد که بدون نگرانی خودرویتان پارک کنید. شاید به خاطر هوای پاک و بدون آلودگی آن بود. هوای مفرح، چشم انداز بی نظیر و چشمه های آب معدنی، انرژی بخش است. در قسمتهایی از دیواره آبشار، سنگها و صخرههایی دیده میشود که باعث شده در زمان سقوط آب، موجی به در آب ایجاد کند و قطرات آب در فضا پراکنده شود. کشتی گیله مردی نیز یکی دیگر از ورزشهای پرطرفدار در این روستا است که در زمانهای مشخصی بین ورزشکاران گیلانی و مازندرانی برگزار میشود. اگر به شهرهای دیگر گیلان یا تهران سفر کردید به راحتی میتوانید با اتومبیل شخصی خود مسافت کمی را طی کنید تا یک آخر هفته عالی را در پارک جنگلی لونک سپری کنید. شما با رفتن به این منطقه میتوانید با طبیعت بکر و مسحورکننده، چشماندازی فوقالعاده زیبا و همچنین جانورانی مانند پرندگان مهاجر و ماهیهای مختلف روبهرو شوید.

در برخی از روزهای سال این روستای زیبا با ابر پوشانده شده و قدم زدن میان ابرها را برای شما فراهم میکند. ارتفاع زیاد این روستا از سطح دریا باعث برفی بودن برخی روزهای جواهرده در زمستان شده است. جواهرده مانند یک تابلوی نقاشی است که با چشماندازهای خیالی و زیباییهای بیبدیل آن، حیرت زده میشوید. هرچقدر از زیباییهای روستای زیبای جواهرده و دیدنیهای آن بگوییم، کم است. آلاچیقهای چوبی در دور تا دور این دریاچه قرار دارند که باعث میشوند مسافران با آسودگی خاطر در این مکان استراحت کرده و از زیباییهای آن لذت ببرند. اين پارك تا قبل از سال 1336 از شکارگاههای شناختهشده كشور محسوب میشد و به جنگل گلستان مشهور بود. مرتفعترین قله این رشتهکوه به نام سنبران به ارتفاع ۴,۱۵۰ متر است که یکی از ۱,۵۱۵ قله بسیار برجسته جهان محسوب میشود. ارتفاع جواهرده از سطح دریا حدود 2000 متر است و همین باعث شده این منطقه برخلاف بسیاری از شهرها و روستاهای شمالی، آب و هوای سردی داشته باشد. جواهرده آب و هوای نسبتا سردی دارد، به همین دلیل بهترین زمان سفر به آن فصل تابستان یا بهار است. به این چشمه های بی نظیر سری بزنید و از آب گوارا لذت ببرید. قدمت برخی از جنگلهای هیرکانی به زمانی برمیگردد که دایناسورها روی زمین زندگی میکردند!

حقیقتا کلاردشتی ها در بهشت زندگی میکنند. این بنا در 20 کیلومتری شهرستان فومن و بالای کوههای روستای رودخان، و در دل انبوهی از درختان سبز ساخته شده تا از سربازانی که روزگاری در آن زندگی میکردند، محافظت کند. برای رسیدن به شهر ماسوله، کافی است خود را به فومن برسانید و سپس از طریق یک جاده مستقیم، طی یک ساعت رانندگی و با طی کردن حدود ۳۵ کیلومتر مسافت خود را به ماسوله برسانید. روستای جواهرده رامسر، مکانی است که با طی کردن مسیری رویایی و غرق در مه به آن میرسید. برای رسیدن به جواهرده کافیست از مرکز شهر رامسر، در جاده جواهرده رامسر حدود 50 دقیقه رانندگی کنید، یک جاده پرپیچ و خم و جنگلی زیبا را بگذرانید و سپس به روستای جواهرده میرسید. در این خطه از شمال ایران سمبل های طبیعت همانند جنگل، باران، برنج، چای، ساحل، جلگه و کوهپایه در تلفیقی زیبا آمیزه های طبیعی را به ارمغان آورده اند. آبشارهای خروشانش، یا جنگل در مه نشستهاش را اول انتخاب کنید و یا اول به سراغ ابرهایی بروید که روستا را کمکم در بر میگیرند و یک دریاچه بینظیر میشوند. دشت لپاسر مکانی رویایی و باورنکردنی است که در آن میتوانید گلزارهای زرد رنگ، دشتهای سرسبز و چشماندازهای بینظیر را مشاهده کنید. هنگام بازدید از مقبره شاه یحیی، میتوانید چشماندازهای شگفت انگیز منطقه را از کوهستان تماشا کنید. مردم منطقه جواهرده برای گرفتن هاجات خود به زیارت این مقبره میروند. از جاده کوهستانی و پر پیچ و خم آن گذر کرده تا به روستای زیبای زیارت برسید. برای رفتن به روستای جواهرده از وسیله نقلیه مطمئنی استفاده و آن را قبل از رفتن به طور کامل چک کنید، زیرا مسیر روستا دارای شیب های تند و پیچ های خطرناکی است و مشکل خرابی ماشین می تواند شما را به دردسر بیاندازد. این روستا در ارتفاعات رامسر قرار دارد که مسیر آن پر پیچ و خم بوده و در جنگل قرار دارد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از اجاره ون برای شمال بدون راننده دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.