صورت یکی از مهم ترین اعضای بدن است و می توان گفت بیشترین اهمیت را برای زیبایی دارد. عوارض لیزر موهای زائد صورت پس از رفع موهای زائد صورت برای بسیاری از زنان و مردان دردناک است و در صورت باقی ماندن آن بر روی صورت می تواند ناخوشایند باشد. بنابراین انتخاب یک روش مناسب و ایمن برای از بین بردن موهای زائد بسیار مهم است.

لیزر الکساندرایت و تکنولوژی لیزر دایود در مقالات دیگر این سایت به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است و این مقاله از برترین پزشک تنها به عوارض لیزر موهای زائد و آماده سازی لیزر می پردازد.

از نظر ایمنی، لیزر موهای زائد صورت به طور کلی روشی بی خطر است و اگر توسط اپراتور مجرب انجام شود و مراقبت های قبل و بعد از آن به درستی انجام شود، عوارض لیزر موهای زائد صورت تقریباً وجود ندارد و از نظر بالینی وجود ندارد. . عوارض جانبی.

با توجه به زمان و عوامل راحتی، لیزر موهای زائد صورت تنها چند دقیقه طول می کشد و مراقبت های بعد از آن بسیار ساده است.

منابع معتبری وجود دارد که نشان می دهد در سال های اخیر بیش از 70 درصد بیماران از لیزر موهای زائد راضی بوده اند و کمتر از 30 درصد افراد عوارض جانبی لیزر موهای زائد را گزارش کرده اند.

لیزر موهای زائد صورت چیست؟ و این چطوری کار می کند؟

یک روش پزشکی غیر تهاجمی که با افزایش دمای فولیکول های مو در لایه پوست، موهای زائد را از بین می برد.

لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار موثر و بدون عارضه است. به لطف فناوری جدید مورد استفاده در لیزر موهای زائد، لیزر موهای زائد را می توان در افرادی با پوست تیره یا موهای روشن تر انجام داد. به خصوص اگر در یک مرکز معتبر توسط اپراتور مجرب انجام شود.

قبل از انجام لیزر، پوست صورت شما توسط پزشک یا متخصص صورت تمیز می شود و پس از اولین جلسه درمان، ژل بی حس کننده روی ناحیه لیزر زده می شود تا درد و سوزش طبیعی ناشی از لیزر ناشی از لیزر به حداقل برسد. اگر تجربه لیزر موهای زائد را داشته باشید، می دانید که لیزر مانند خوردن یک صندوق پول روی پوست است و باعث ایجاد گزگز و سوزش موقت روی پوست می شود.

البته نگران نباشید، لیزر موهای زائد صورت زمان کوتاهی دارد (حدود 15-20) و احساس سوزش بسیار موقتی است.

رهایی از فولیکولیت با لیزر موهای زائد صورت مردانه

مردان به طور مرتب موهای خود را می تراشند تا آن را تمیز و زیبا نگه دارند و فولیکولیت یکی از عوارض تراشیدن با تیغ است که معمولاً با درد و ناراحتی همراه است. لیزر موهای زائد صورت یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن موهای زائد و جلوگیری از فولیکولیت است. علاوه بر این، یکی از بهترین راه های درمان فولیکولیت، استفاده از لیزر موهای زائد است که با از بین بردن فولیکول مو، امکان فولیکولیت را از بین می برد.

لیزر موهای زائد معمولا در کجا انجام می شود؟

لیزر موهای زائد را می توان در هر قسمتی از بدن انجام داد، اما در برخی نقاط به دلیل تمیزتر، ایمن بودن و عوارض کمتر لیزر موهای زائد صورت انجام می شود، مانند:

ریش

لب بالا

بین ابروها

کیفیت

خط ریش در اومی

از در بیرون خط بکش

توصیه می شود برای جلوگیری از عوارض لیزر موهای زائد، نواحی حساس مانند گونه یا بین مژه ها توسط متخصص در مکانی معتبر انجام شود.

آیا لیزر موهای زائد صورت عوارضی دارد؟

پوست صورت نسبت به سایر قسمت های بدن نازک تر و آسیب پذیرتر است، اما این لزوماً به این معنا نیست که احتمال عوارض لیزر موهای زائد وجود دارد.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد از جمله قرمزی، تورم و کبودی کوتاه مدت و موقتی هستند و معمولاً خود به خود برطرف می شوند.

قرمزی و درد خفیف عارضه ای آزاردهنده است که اغلب نگران کننده نیست زیرا موقتی است و با مراقبت های ساده کاملاً قابل درمان است.

مشکلات نادر و جدی‌تری مانند رنگدانه‌های پوست یا سوختگی‌های لیزری وجود دارد که درمان آن‌ها بسیار آسان‌تر است.

آیا لیزر موهای زائد می تواند نتایج دائمی داشته باشد؟

با از بین رفتن فولیکول مو رشد مو به طور کامل متوقف می شود و در صورت نداشتن مشکلات هورمونی و یا موارد ذکر شده در موارد منع لیزر موهای زائد می توان گفت پس از پایان مطالعات فقط یک یا دو لیزر انجام می شود. جلسات سالانه الزامی است

آمادگی برای لیزر موهای زائد صورت شامل چه مواردی است؟

توصیه می شود قبل از لیزر موهای زائد علاوه بر موارد منع لیزر موهای زائد، برای کاهش احتمال عوارض لیزر موهای زائد به موارد زیر نیز توجه کنید:

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بخصوص در روزهای قبل از لیزر موهای زائد خودداری کنید. یک هفته قبل از لیزر موهای زائد از استفاده از لایه بردارهای حساس کننده پوست یا سایر مواد شیمیایی خودداری کنید.

به دلیل عوارض جانبی احتمالی، قبل از لیزر موهای زائد، تمام لوازم آرایشی مانند مرطوب کننده، ضد آفتاب یا سایر لوازم آرایش را از صورت خود پاک کنید، اما توجه داشته باشید که الکل می تواند چربی بدن شما را از بین ببرد. برای محافظت از پوست

سعی کنید قبل از لیزر ورزش نکنید و اگر از پله ها بالا می رفتید، صبر کنید تا درد عود کند، ضربان قلب در حالت استراحت قبل از شروع لیزر.

اگر آسپرین، پلاویکس یا سایر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، به پزشک خود بگویید که دارو را تغییر دهد یا دوز را کاهش دهد تا خونریزی و کبودی زیر پوست کاهش یابد.

نگرانی های بعد از لیزر موهای زائد صورت در مرکز لیزر مو خوب در شرق تهران چیست؟


اولین نکته مراقبتی بعد از لیزر موهای زائد این است که به مدت 24 ساعت دوش نگیرید اما اگر تصمیم به این کار دارید قطعا با آب گرم و مواد شوینده مخصوصا بدن توصیه می شود که از شامپو و سر قوی استفاده نکنید. شامپوها .

از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید و در صورت لزوم حتما از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید. کلاه لبه دار توصیه می شود.