آیا تا به حال در مورد جواهرات مینیمالیستی شنیده اید؟ شاید تعجب کنید که این نوع دکور چگونه به نظر می رسد و نکات طراحی آن چیست؟ سبک دکوراسیون مینیمالیستی تقریباً یک دکوراسیون مدرن است. پس مهم ترین نکته در این دکوراسیون ایجاد فضایی ساده و زیباست. بسیاری از رنگ های سفید و خنثی با حداقل دکوراسیون و خلوت فضا استفاده می شود. مهم ترین اصل در آن محسوب می شود.

دکور مینیمال تا حد امکان دکوراسیون و لوازم جانبی را به حداقل برسانید و فضا را زیبا و بسیار ساده نگه دارید.

به سبک روستایی یا روستایی تزئین شده است

سبک دکوراسیون روستیک در واقع همان دکوراسیون داخلی به شکل خانه های روستایی است که گرما و حس خوبی را به اعضای خانواده می دهد. در این نوع دکوراسیون اغلب از مصالح ساده و قدیمی استفاده می شود. اکسسوری های رنگ و رو رفته و قدیمی در این نوع دکوراسیون جلوه آن را افزایش داده و به هدف اصلی یعنی طراحی فضای داخلی خانه به سبک روستیک نزدیک می کند.

سبک دکوراسیون داخلی خانه شیکر شکل

در سبک دکوراسیون Shaker اغلب از رنگ های مات و خنثی استفاده می شود و وسایل خانه اغلب از چوب ساخته می شوند. هر فردی که اطلاعات کمی در مورد این سبک به دست آورد بدون شک مجذوب آن خواهد شد. کافی است تمام مبلمان را خاکستری کنید. رنگ طوسی و بژ را انتخاب کنید و بهترین طراحی را در دکوراسیون منزل خود داشته باشید.

سبک داخلی خانه های ایرانی

با توجه به اینکه در طراحی ساختمان های ایرانی نکات مهمی برای شهروندان ایرانی وجود دارد. می توان به آن یک سبک دکوراسیون داخلی اختصاص داد و به عنوان یک سبک دکوراسیون ایرانی ارائه کرد. بارزترین ویژگی سبک دکوراسیون داخلی بناهای ایرانی، ستون های مرتفع و ایوان های مرتفع به کار رفته در معماری است. برای تکمیل این معماری می توانید از فرش های ایرانی و پرده های همسان در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

سبک کلاسیک تزئین شده در طراحی خاکی

سبک دکوراتیو معماری داخلی تجاری یکی از اولین سبک های طراحی خانه و مهمترین ویژگی آن است. کلاس زیادی در آن وجود دارد. در واقع سبک کلاسیک از اصول خاصی پیروی می کند و چینش ثابتی از فرم های فضایی است. برای این نوع سبک، معمولا رنگ های گرم مانند قهوه ای. از رنگ سرمه ای و کرم استفاده شده است و می توانید آن را با مبلمان چوبی ترکیب کنید تا زیبایی فضا را دو چندان کنید.


علاوه بر این، مجسمه ها و تزئیناتی مانند آباژورهای سرامیکی و... آنها را به صورت متقارن قرار دهید. در کنار دکوراسیون کلاسیک در اتاق خواب خانه، اکسسوری های کلاسیک نیز می توانند مکمل طراحی شما باشند.

طراحی و ساخت ساختمان

در پایان این مقاله به توضیح مختصری در مورد طراحی داخلی می پردازیم. در طراحی داخلی خانه دستورالعمل های خاصی وجود دارد که باید توسط یک معمار حرفه ای انجام شود. بله، خیلی وقت ها سعی می کنند از روش دکوراسیون داخلی برای بازسازی خانه و طراحی آن کمک بگیرند. اما در صورت لزوم به سراغ ساختار خانه می روند.

توجه به معماری داخلی بسیار مهم است. اخیراً به عنوان معماری پایدار معرفی شده و در این دسته از معماری قرار گرفته است. در واقع، معماری داخلی; مسئول طراحی داخلی ساختمان که از آن زمان تاکنون دستخوش تغییرات زیادی شده است و اکنون با تغییرات گسترده; در خانه های مسکونی انجام می شود. یک طراح حرفه ای معماری داخلی برای این کار نقشه ها و اصول خاصی ترسیم می کند و فضاهای داخلی خانه را با توجه به نیاز مردم و ساکنان خانه طراحی و اجرا می کند.