کولر آبی در تابستان وسیله مفیدی است، اما البته کولرهای آبی دو منظوره نیز وجود دارد که در زمستان نیز قابل استفاده است. این بدان معناست که شما می توانید آب جوش مورد نیاز برای چای یا قهوه را در حالی که هنوز آب سرد تولید می کنید تولید کنید.

کولرهای آبی در انواع مختلف رومیزی و ایستاده تولید می شوند، اگر قصد خرید کولر آبی را دارید توصیه می کنیم مقاله راهنمای خرید کولر آبی را مطالعه کنید تا با ویژگی ها و ویژگی های آب استاندارد و با کیفیت آشنا شوید. خنک کننده ها .

کولرهای آبی اگرچه در برندها و برندهای مختلفی عرضه می شوند، اما عملکرد مشابهی دارند، در این مقاله از بتا سرویس شما را با نحوه عملکرد این محصولات بسیار کاربردی آشنا می کنیم.


شرایط عمومی عملکرد کولرهای آبی

آنها با مصرف مقدار مشخصی برق در شهر، آب گرم را به آب سرد با دمای بیش از 10 درجه سانتیگراد تبدیل می کنند. آبگرمکن های دو منظوره نیز دارای دو قسمت هستند که یک قسمت آن آب سرد و قسمت دیگر آب گرم تولید می کند، بنابراین اگر هر دو سیستم با هم کار کنند دو برابر آب یک بار مصرف برق مصرف می کنند. خنک کننده.

برای تولید آب سرد از موتورهای تبرید، اواپراتورها، کندانسورها و سایر تجهیزات خنک شونده با آب و برای تولید آب گرم از عناصر گرمایشی و ترموستات استفاده می شود.

دوره خنک کننده آبی را در کولر آبی کامل کنید.

همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، یخچال ها دارای دو قسمت هستند که قسمت آبی برای آب سرد و قسمت قرمز برای آب گرم است. هر کدام یک خروجی مجزا دارند، بنابراین کولرهای آبی دو منظوره دارای شیر آب سرد و گرم هستند.

البته در برخی سه دروازه وجود دارد که علاوه بر آب سرد و گرم، امکان دریافت آب سرد نیز وجود دارد تا افرادی که سرد می نوشند بتوانند از آن استفاده کنند. آب یخچال ارزان اندیشه سبز از آن دسته محصولاتی است که می تواند سه نوع آب را در دماهای مختلف نگه دارد.

اگر به تصویر زیر دقت کنید متوجه می شوید که در اطراف مخزن آب سرد لوله هایی وجود دارد و با سرد شدن آنها آب داخل مخزن نیز خنک می شود. این کولر درست مانند یک یخچال کار می کند.

در واقع لوله های اواپراتور به دور مخزن آب پیچیده شده است که بسیار سرد است و به خنک شدن آب کمک می کند. گرمایش در کویل اواپراتور به تدریج گرما را از آب خارج کرده و به کندانسور منتقل می کند.

این مبرد مایع در کمپرسور فشرده شده و به سمت کندانسور هدایت می شود، تمام گرمای آن از کندانسور گرفته شده و دوباره به صورت مایع سرد وارد اواپراتور می شود، سیستم شروع به تولید سرما کرده و دوباره گرمای آب را می گیرد. . .

این روند برای تعمیر آبسردکن تا زمانی تکرار می شود که آب کاملا سرد شود و ترموستات تعبیه شده در مخزن به کمپرسور دستور توقف دهد. تمامی تجهیزات برودتی مانند یخچال، آبسردکن، دستگاه یخساز، کولر و ... به این صورت کار می کنند. در تصویر زیر نحوه عملکرد سیستم خنک کننده یخچال را مشاهده می کنید

برای اطلاع از انواع کولر آبی اندیشه سبز می توانید به صفحه کولر آبی مراجعه کنید، لازم به ذکر است که این محصولات دارای یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.

وقتی آب سرد می خوریم مخزن آب سرد خالی است و آب گرم وارد آن می شود، در آن زمان ترموستات می بیند که آب داغ است و سیستم خنک کننده را دوباره راه اندازی می کند (این کار با وصل مجدد جریان کمپرسور انجام می شود. برق)

سیستم آب گرم چگونه کار می کند؟

عملکرد این سیستم ساده تر از سیستم تبرید است. مخزن آب گرم دارای یک ورودی و یک خروجی می باشد. ورود از یک شیر آب شهری یا یک مخزن بزرگ مایع خنک کننده است. و دریچه را به سطح آب گرم متصل می کند.

آب سرد وارد مخزن تولید آب گرم می شود، ترموستات داخل آن سرد بودن آن را تشخیص می دهد و میکسر را تا زمانی که دمای آب به 95-100 درجه سانتیگراد برسد متصل می کند. این مواد در یک مخزن جمع آوری می شود و به جوش آمدن سریع آب کمک می کند.

آیا سیستم کار کولرهای آبی ساکن با رومیزی متفاوت است؟

تمامی کولرهای آبی ایستاده و رومیزی عملکرد خاصی دارند اما به دلیل فضای زیاد در کولرهای ایستاده به راحتی با وسایل گرمایشی قابل نصب هستند و حتی زیر آن را کولر یا محل نگهداری بطری می دانند. اب. . در مقاله بهترین کولر آبی به پرطرفدارترین های موجود در بازار پرداختیم، حتما بخوانید.

بهترین ویژگی های کولر آبی چیست؟

کولرهای آبی در مدل ها و ظرفیت های مختلفی ساخته می شوند که برخی از آنها دارای آب سرد و گرم و برخی دارای یخچال و ... هستند اما آنچه که یک کولر آبی را مفید و کارآمد می کند مصرف بهینه انرژی و کیفیت آن است. مواد به کار رفته در آن.

همچنین وجود گارانتی و خدمات پس از فروش باعث افزایش ضریب اطمینان محصول می شود و از کیفیت قطعات آن مطمئن خواهید بود. اندیشه سبز به عنوان نماینده رسمی محصولات آزتک و آندرانیک این دو محصول را با 1 سال گارانتی معتبر و 10 سال خدمات پس از فروش به فروش می رساند.